کد خبر : 40496

با انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه؛

یک تولیدکننده ضدیخ دلایل تغییرات سود خود را اعلام کرد

شرکت نفت بهران پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1396.12.29 خود را بر اساس عملکرد دوره 6 ماهه حسابرسی نشده اعلام کرد و از پوشش 40 درصدی بودجه برآوردی سال مالی جاری خبر داد

یک تولیدکننده ضدیخ دلایل تغییرات سود خود را اعلام کرد

شرکت نفت بهران پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1396.12.29 خود را بر اساس عملکرد دوره 6 ماهه حسابرسی نشده اعلام کرد و از پوشش 40 درصدی بودجه برآوردی سال مالی جاری خبر داد.

به گزارش «پتروتحلیل» بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت نفت بهران، سود خالص هر سهم در پیش بینی درآمد سال مالی منتهی به 1396.12.29 با سرمایه دو هزار میلیارد ریال مبلغ 1,775 ریال برآورد شده است.

بودجه برآوردی سال مالی 96 «شبهرن» در حالی بدون تغییر نسبت به گزارش قبل در سامانه کدال منتشر شده که این شرکت تولیدکننده روانکار و روغن های صنعتی از پوشش 40 درصدی و تحقق مبلغ 709 ریال سود به ازای هر سهم طی عملکرد نیمه نخست سال مالی جاری خبر داده است.

در این گزارش عملکردی، دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری نسبت به اطلاعیه قبلی سود حاصل از سرمایه گذاری ها به مبلغ 250 میلیارد ریال اعلام شده که در صورت سود و زیان منظور نشده است. بنابراین با احتساب مبلغ مذکور سود هر سهم 834 ریال می شود و درصد پوشش سود خالص 47 درصد پیش بینی درآمد هر سهم بوده است.

با توجه به عدم پوشش EPS در دوره شش ماهه اول سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 و نظر به اینکه در گزارش مقایسه عملکرد واقعی 6 ماهه با پیش بینی نیمی از بودجه سالانه مبنا گرفته می شود، شرکت نفت بهران در گزارش خود اعلام کرده که تا پایان سال جاری بودجه برآوردی خود را به طور کامل پوشش خواهد داد؛ زیرا از یک سو، تعطیلات ابتدایی سال باعث کاهش میزان تولید و فروش می شود و از طرف دیگر بخش عمده فروش محصولات از جمله ضدیخ و فروش های ویژه پایان سال در 6 ماهه دوم محقق می شوند. بنابراین «شبهرن» پیش بینی کرده که براساس سنوات قبل، در پایان سال مالی پوشش دهی EPS کامل محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر