کد خبر : 41806

شرکت Reliance هند مذاکرات بر سر قیمت قراردادهای پارازایلین آسیا را آغاز می‌کند

آخرین قرارداد قابل‌ملاحظه‌ی پارازایلین ACP در ماه سپتامبر و با نرخ 1،340 دلار در هر تن (CFR آسیا) بسته شد

شرکت Reliance هند مذاکرات بر سر قیمت قراردادهای پارازایلین آسیا را آغاز می‌کند

پتروتحلیل-شرکت Reliance Industries هند خبر داد این شرکت از ژانویه‌‌ی سال 2019، مذاکرات بر سر قیمت قراردادهای پارازایلین آسیا و نرخ‌های نهایی خود را آغاز می‌کند.

به گزارش "پتروتحلیل"، شرکت Reliance در بیانیه‌ای رسمی که ششم اکتبر در S&P Global Platts منتشر شد اعلام کرد، این شرکت از زمان آغاز مذاکرات آزمایشی ACP (قیمت قراردادهای آسیا) در اوایل سال 2017، وارد قراردادهای پارازایلین با اکثر مذاکره‌کنندگان ACP در آسیا شده است.

بنا به گزارش منابع مختلف بازار، حاضرین تازه‌وارد به مذاکرات ACP معمولاً باید پیش از آنکه به‌طور رسمی مذاکره‌کننده اصلی بشوند، یک سال را در مذاکرات آزمایشی بگذرانند.

شرکت Reliance با ظرفیت کلی 4/2 میلیون تن در سال، در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ پارازایلین در جهان است. بزرگ‌ترین واحد تولیدی پارازایلین این شرکت در شهر جام‌نگر، با ظرفیت 2/2 میلیون تن در سال، در ژانویه‌ سال 2017 تولید تجاری خود را آغاز کرد.

در حال حاضر پنج فروشنده‌ی ACP پارازایلین در آسیا وجود دارند: شرکت‌های ژاپنی JXTG Nippon Oil & Energy و Idemitsu Kosan، شرکت‌های S-Oil و SK Global Chemical از کره‌ی جنوبی و نیز شرکت بزرگ آمریکایی ExxonMobil.

معمولاً هفت خریدار ACP نیز حضور دارند: شرکت‌های پتروشیمی BP و Taiwan's Capco و Oriental Petrochemical (Taiwan) Corp، شرکت ژاپنی Mitsui Chemicals و Mitsubishi Chemical، و شرکت‌های چینی Yisheng Petrochemical و Jiangsu Shenghong Chemical Fiber Co.

آخرین قرارداد قابل‌ملاحظه‌ی پارازایلین ACP در ماه سپتامبر و با نرخ 1،340 دلار در هر تن (CFR آسیا) بسته شد.

 

ارسال نظر