کد خبر : 41698

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

ورود دستگاههای نظارتی و قضایی برای بازگشت رانت دلالان بورسی محصولات پتروشیمی به دولت

بعد از آزاد سازی سقف رقابت ها بر روی محصولات پتروشیمی احتمالا بعد از مدتی بازار متعادل شده و میزان رقابت ها کاهش می یابد

ورود دستگاههای نظارتی و قضایی برای بازگشت رانت دلالان بورسی محصولات پتروشیمی به دولت

پترو تحلیل- شاغلین بازنشسته در تمامی دستگاهای دولتی و یا در شرکت هایی که دولت‌سهام‌دار بخش عمده ای از آن است، باید استعفا بدهند. 

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و‌گو‌ با خبرنگار «پترو‌تحلیل» با بیان این مسئله افزود: هر دستگاه و ارگانی که  که بخش خصوصی سهام‌دار ۵۱ درصد از آن‌ و‌یا بیشتر است، شامل این قانون نمی شود و به کارگیری افراد بازنشسته بلا مانع است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اصلاح قیمت های پایه به‌دلیل بالا بودن‌ سقف رقابت ها در بورس کالا نیز افزود : بالا بودن سقف رقابت های محصولات پتروشیمی در بورس کالا ناشی از جو روانی است که هم اکنون در جامعه حاکم شده و بخشی دیگر از آن سود جویی برخی از دلال ها است که در بازار حضور دارند.

وی در ادامه افزود : بعد از آزاد سازی سقف رقابت ها بر روی محصولات پتروشیمی احتمالا بعد از مدتی بازار متعادل شده و میزان رقابت ها کاهش می یابد. 

وی در رابطه با برگشت رانت  استفاده شده از دلالان بورس کالا به دولت نیز افزود : یکی از ماموریت های دستگاه های نظارتی و قضایی این است که هر فردی در شرایط فعلی بر خلاف منافع عمومی بخواهد سود اندوزی کند و از این شرایط استفاده کند با آن‌برخورد خواهد شد  و تمام رانت های استفاده شده را باید به دولت برگرداند.

 

ارسال نظر