کد خبر : 41600

معامله‌کنندگان در ترکیه دورنمای پلی‌اتیلن ترفتالات بعد از تعطیلات را مورد بحث قرار دادند

میزان کلی قیمت‌های محموله‌های داخلی پلی‌اتیلن ترفتالات 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش‌یافته و به 1620 تا 1640 در هر تن (ex-warehouse، نقدی) رسیدند. در این میان، تعدادی از معامله‌کنندگان تائید کردند که قراردادهایی با رقم 1600 دلار در هر تن، پیش از تعطیلات عید قربان منعقد شدند

معامله‌کنندگان در ترکیه دورنمای پلی‌اتیلن ترفتالات بعد از تعطیلات را مورد بحث قرار دادند

پتروتحلیل- در ترکیه، معامله‌کنندگان گزارش دادند که قیمت‌های داخلی پلی‌اتیلن ترفتالات پیش از عید قربان نتوانستند همپای روند صعودی قیمت‌های وارداتی حرکت کنند. آن‌ها این امر را ناشی از تقاضای داخلی اندک در میان سکون تعطیلات و مسائل ارزی، دانستند.

به گزارش «پتروتحلیل»، داده‌های شاخص قیمت chemOrbis نشان می‌دهد که قیمت‌های وارداتی پلی‌اتیلن ترفتالات از اواخر ماه گذشته در حدود 30 دلار در هر تن افزایش یافتند، درحالی‌که قیمت‌های داخلی پلی‌اتیلن ترفتالات در زمان مشابه افزایش‌های کمتری را در حدود 15 دلار در هر تن ثبت کردند.

در بازار وارداتی، قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات چینی در بازه پایینی 10 دلار افزایش یافتند و به 1330 تا 1350 دلار در هر تن (CIF، 6.5 درصد مالیات، نقدی) رسیدند. پلی‌اتیلن ترفتالات کره‌ای در بازه بالایی 5 دلار در هر تن افزایش یافت و به 1360 تا 1375 دلار در هر تن (CIF، نقدی) رسید.

میزان کلی قیمت‌های محموله‌های داخلی پلی‌اتیلن ترفتالات 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش‌یافته و به 1620 تا 1640 در هر تن (ex-warehouse، نقدی) رسیدند. در این میان، تعدادی از معامله‌کنندگان تائید کردند که قراردادهایی با رقم 1600 دلار در هر تن، پیش از تعطیلات عید قربان منعقد شدند.

تعدادی از قیمت‌های تولیدکنندگان داخلی پلی‌اتیلن ترفتالات با رقم 1625 تا 1650 دلار در هر تن (نقدی) و 1725 تا 1750 دلار در هر تن (90 روزه، همگی FD/ex-warehouse ترکیه، بدون مالیات بر ارزش‌افزوده) بدون تغییر باقی ماندند. اگرچه، یکی از تولیدکنندگان داخلی لیست قیمت‌های خود را تغییر داد و قیمت جدید برای پرداخت 60 روزه را به 1700 دلار در هر تن رساند. یکی از منابع تولیدکننده اظهار داشت: «با توجه به بی‌ثباتی لیر در برابر دلار، عمدتاً قراردادها را با روش پرداخت نقدی منعقد می‌کنیم.»

با بررسی دورنما، معامله‌کنندگان برنامه دارند تا بازار را با روند صعودی پلی‌اتیلن ترفتالات چینی، هزینه‌های بالا و تجارت اندک، بسنجند. تعدادی از فروشندگان قصد خود را برای افزایش قیمت‌ها با دیگران سهیم شدند، زیرا بر این باورند که افزایش هزینه‌ها هنوز تأثیر خود را به‌طور کامل بر روی میزان قیمت‌ها نگذاشته است. یکی از فروشندگان اظهار داشت که به‌احتمال‌زیاد در روزهای آتی با افزایش قیمت‌ها در کنار روند صعودی قیمت‌های صادراتی در چین و سیر افزایشی هزینه‌ها، روبه‌رو خواهیم شد. چندین معامله‌کننده اظهار داشتند که در حال حاضر سؤال اینجاست که آیا تقاضای متعادل، افزایش قیمت‌ها را تقویت خواهد کرد یا خیر.

سرخط خبرها

  • بازار پلی‌اتیلن ترفتالات بین هزینه‌ها و تقاضا گیر افتاد
  • سرعت‌پایین روند صعودی بازار داخلی نسبت به بازار وارداتی
  • فروشندگان اکثراً پرداخت‌های نقدی را انتخاب کردند
  • خرید محتاطانه در میان نگرانی‌ها در مورد ارز
  • پلی‌اتیلن ترفتالات گرید بطری داخلی (دلار در هر تن): 1625 تا 1650 (نقدی) / 1725 تا 1750 (90 روزه)
  • پلی‌اتیلن ترفتالات وارداتی چینی (دلار در هر تن): 1330 تا 1350 (CIF)
ارسال نظر