کد خبر : 41422

قیمت‌های رقابتی پلی‌اتیلن ترفتالات چینی در سراسر آسیا

احتمال می‌رود فروشندگان چینی در ماه اوت تحت‌فشار ضعف یوان و افزایش ظرفیت‌ها در این کشور، قیمت‌های خود را زیر 1300 دلار در هر تن نگه‌دارند

قیمت‌های رقابتی پلی‌اتیلن ترفتالات چینی در سراسر آسیا

پتروتحلیل-بازارهای پلی‌اتیلن ترفتالات آسیا از اواسط ژوئن به دنبال کاهش ثابت قیمت‌ها از سوی فروشندگان در پاسخ به تقاضای اندک از سوی تولیدکنندگان و میزان عرضه مناسب، روندی کاهشی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در این میان، قیمت‌های صادراتی پلی‌اتیلن ترفتالات چینی، با رقم رقابتی 1250 دلار در هر تن (FOB) از هفته گذشته دیگر مناطق را مجبور کردند تا قیمت‌های خود را برای باری دیگر کاهش دهند.

طبق داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis، فاصله قیمتی پلی‌اتیلن ترفتالات صادراتی کره‌ای و چینی از اواسط ژوئن در میان قیمت‌های پایین چینی، به‌ندرت افزایش ‌یافته‌اند. پلی‌اتیلن ترفتالات چینی در حدود 65 دلار در هر تن زیر قیمت محموله‌های کره‌ای به فروش می‌رسد.

یکی از معامله‌کنندگان جنوب شرقی آسیا اظهار داشت: «بعدازاینکه بسیاری از منابع چینی در اوایل این ماه قیمت‌های زیر 1300 دلار در هر تن را ارائه دادند، متعجب نشدیم. نه‌تنها تقاضای ضعیف بلکه ظرفیت‌های جدید پلی‌اتیلن ترفتالات در چین بازارهای منطقه‌ای را تحت‌فشار قرار دادند. اگرچه میزان کلی فعالیت‌ها در منطقه ساکن ماند، تعدادی از خریداران بجای خرید از بازارهای داخلی خود، محموله‌های چینی را انتخاب کردند.»

یکی از تبدیل‌کنندگان مالزیایی پلی‌اتیلن ترفتالات گفت: «در این روزها قیمت‌های صادراتی چینی بسیار مناسب هستند. بعدازاینکه شاهد افت شدید محموله‌های این منطقه بودیم، تصمیم گرفتیم که کمی صبر کنیم.»

در این میان، یکی از خریداران از تایلند اظهار داشت: «احتمال می‌رود فروشندگان چینی در ماه اوت تحت‌فشار ضعف یوان و افزایش ظرفیت‌ها در این کشور، قیمت‌های خود را زیر 1300 دلار در هر تن نگه‌دارند. بااین‌حال، باید شاهد مسائل عرضه اسید ترفتالیک خالص در مکزیک باشیم تا ببینیم که در روزهای آتی جو در سوی فروشندگان بهبود می یابد یا خیر.»

یکی از منابع کره‌ای در این هفته قیمت‌های خود را 20 دلار دیگر کاهش داد و اشاره داشت: «با توجه به وجود قیمت‌های مناسب چین و تعطیلات تابستان در اروپا، جو بازار همچنان کاهشی است.»

از سوی دیگر، یکی از تولیدکنندگان چینی بعد از افت‌های شدید قیمت‌ها در هفته‌های گذشته در این هفته قیمت‌های خود را تغییر نداد و گفت: « هزینه‌های صنایع پایین‌دستی در چندین روز گذشته بازار پلی‌اتیلن ترفتالات را تقویت کرده است. حالا که مسائل عرضه در آمریکا با توجه به مشکلات تولید اسید ترفتالیک خالص در مکزیک، تشدید شده است، احتمالاً روند کاهشی متوقف شود.»

 

ارسال نظر