کد خبر : 41578

بی تفاوتی وزیر صنعت به بحران بیکاری و تعطیلی صنایع و کارخانه ها؛

مردم مشتاقانه منتظر عزل وزیر مسئول بیکاری در کشور توسط مجلس هستند

گر چه کمی برای اتخاذ این تصمیم ها دیر شده، اما مردم منتظر اقدام راسخ مجلس در خصوص استیضاح وزیر و انتخاب وزیری جدید جهادی برای توقف رشد بحران بیکاری هستند

مردم مشتاقانه منتظر عزل وزیر مسئول بیکاری در کشور توسط مجلس هستند

پتروتحلیل- در حالی که کشور در بحران بیکاری و تعطیلی صنایع و کارخانه جات است، وزیر صنعت، معدن و تجارت که هیچ سررشته ای از بنگاه داری و صنعت ندارد نه تنها خودش و مجموعه عریض و طویل ستادی اش هم هیچ حرکتی جهت نجات صنعت کشور ندارد.

آقای وزیر سوال این است که آیا تا به حال فکر کرده اید که برای بحران صنایع و تعطیلی کارخانه جات چه کاری می شود کرد؟ متولی صنعت شما هستید، یکی از بیشترین دلایل تعطیلی کارخانه ها در چند سال اخیر فشار مالیاتی از انواع مختلف مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد و ... بر صنعت کشور بوده است، در تمام دنیا وقتی که شرایط کارگری به بحران می رسد دولت ها برای نجات صنعت و حفظ اشتغال کشور و جلوگیری از ناامنی ها و شورش های خیابانی نسبت به کاهش مالیات و صفر کردن آن اقدام می کنند تا بنگاه های تولیدی بتوانند به حیات خود ادامه داده و هزینه هایی که قرار است دولت ها جهت سرکوب شورش های کارگری در سطح خیابان و حفظ امنیت کشورهزینه کنند، در بنگاههای اقتصادی هزینه واز شورش و ناامنی جلوگیری شود. آیا شما به عنوان وزیر صنعت به این موضوع فکر کردید؟

آقای وزیر در حال حاضر بخشی از بنگاه های صنعتی کشور بسیار سودده بوده و بازارهای صادراتی پررنقی در کشورهای همسایه در زمان تحریم و غیرتحریم دارند، آیا هرگز به این فکر کردید که می توان با حمایت های تسهیلاتی و مالی با بهره های پایین امکان افزایش خطوط تولید و ظرفیت های تولید و بالطبع افزایش اشتغال در این حوزه را ایجاد کنید؟

آیا به این فکر کردید با پرداخت تسهیلات جهت بهسازی و نوسازی به صنایعی که به علت قدیمی بودن خطوط و بالا بودن هزینه های تعمیر و نگهداری انرژی از سوددهی افتاده اند، آنها را یاری و ضمن سودده کردن، اشتغال آنها را حفظ کنید؟ آیا هرگز فکر کردید که راهی برای تامین نقدینگی و مواد اولیه جهت حیات و حفظ اشتغال بنگاههایی که به دلیل تسهیلات با بهره های بانکی بالا و یا سنگ اندازی بانک ها برای تامین سرمایه در گردش خود متوقف شده اند، پیدا کنید؟

آیا خبر دارید به علت سیاست گذارهای مدیران زیرمجموعه شما در بزرگترین بنگاه کشور، فولاد مبارکه که شخصا امکان تعیین مدیریت آن توسط شما وجود دارد با همراهی مدیران وزارت خانه ای شما و مدیران فولاد مبارکه، تعداد زیادی از واحدهای صنعت لوله و پروفیل در یک ماه گذشته تعطیل شد و این موضوع کماکان ادامه دارد؟

آقای وزیر در حال حاضر تعداد زیادی از صنایع پایین دست شرکت های پتروشیمی در حال تعطیلی هستند؛ قیمت گذاری محصولات پتروشیمی براساس ارز 4 هزار و 200 تومانی در تیر و 3 هفته مردادماه، 2 هزار و 143 میلیارد تومان رانت به جیب دلالان بورسی سرازیر کرد.

چه کسی پاسخگوی صنعت پتروشیمی است؟ اختلاف قیمت ها در بازار آزاد و بورس کالا تا حدی پیش رفت که اکثر مصرف کنندگان واقعی نیز به کدفروشی و دلالی روی آوردند تا تولید کالا.

آیا به این فکر کردید که با قیمت گذاری دستوری و نادرست، هم صنایع بالادست و هم پایین دست را دچار تزلزل کردید؟ و در این میان تنها دلالان و واسطه ها فربه تر شدند؟ صنایع بالا دست محصولات خود را با دلار 4 هزار و 200 تومانی فروختند و سهامداران آنها که اکثرا کارگر و بازنشسته بودند، ضرر کردند، صنایع پایین دست به دلیل فشارهای بیش از اندازه تعطیل شدند و محصولات نیز با قیمت بسیار بالا در اختیار مردم قرار گرفت و این مردم هستند که تاوان سیاست گذاری های اشتباه شما را می دهند.

آقای وزیر لطفا از خواب ناز بیدار شوید، کشور نیازمند مدیران هشیار و توانمند است، با شناختی که از شما داریم بعید است فرد ضعیف و ناتوانی باشید که نتوانید یک مدیر وزارتخانه و یک مدیر کارخانه ای که راسا توسط وزارت صنایع اداره می شود را عزل و افرادی را منصوب کنید که در جهت منافع ملی کشور و حفظ اشتغال و تولید در یکی از پراشتغال ترین صنایع کشور اقدام نمایند.

آقای وزیر ملت ایران شاهد کارنامه شما است، کارگران هر روز استرس و نگرانی از بیکاری را دارند درست است که نام کار به وزارت کار ارجاع می شود اما شما بدانید مسول اصلی اشتغال در کشور شما هستید و این سیاست ها و همت شخص وزیر صنعت معدن و تجارت است که می تواند همتی را در دولت و زیر مجموعه خود ایجاد کند تا کشور را از لبه پرتگاه بیکاری و ناامنی برگرفته از آن، نجات دهد.

 

ارسال نظر