کد خبر : 40820

معاون وزیر نفت خبر داد؛

انعقاد قرارداد تولید کاتالیست A۵۰۰ با پتروشیمی اراک

در صنایع پتروشیمی ۲۰ میلیارد دلار صادرات داریم که با توجه به اینکه همگی آنها در صنایع بالادستی هستند. به ازای هر یک کیلو تنها یک دلار عایدی داریم، این در حالی است که ارزش افزوده صنایع پایین دستی پتروشیمی ۲۰ برابر صنایع بالادستی است

انعقاد قرارداد تولید کاتالیست A۵۰۰ با پتروشیمی اراک

پتروتحلیل- معاون وزیر نفت امروز از انعقاد قرارداد تولید کاتالیست A۵۰۰ با پتروشیمی اراک خبر داد.

وی ادامه داد: این کاتالیست در تصفیه فاضلاب استانهای شمالی و جهت آبیاری مزارع شمال بکار می رود.

رضا نوروززاده، در ادامه گفت: از ما درخواست سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی شده است که عمدتا مانند تبدیل گاز به اولفین همگی در زمره صنایع بالادستی این صنعت محسوب می شوند.

وی ادامه داد: در صنایع پتروشیمی ۲۰ میلیارد دلار صادرات داریم که با توجه به اینکه همگی آنها در صنایع بالادستی هستند. به ازای هر یک کیلو تنها یک دلار عایدی داریم، این در حالی است که ارزش افزوده صنایع پایین دستی پتروشیمی ۲۰ برابر صنایع بالادستی است و واردات ما ۴ تا ۵ میلیون تن مواد پتروشیمی پایین دستی به ۲۰ میلیارد دلار می رسد که کیلویی ۴ دلار برای کشور تمام می‌شود.

وی تاکید کرد: در صنایع پتروشیمی در سالهای گذشته، تاکید بیشتر در صنایع بالادستی بود و به صنایع پایین دستی پتروشیمی توجه نداشتیم. به همین دلیل در حال حاضر ۶۰ میلیارد دلار در صنایع بالادستی سرمایه گذاری کرده ایم که با توجه به جمعیت شاغل در آن، به معنی ایجاد اشتغال در این صنعت با یک میلیون دلار به ازای هر یک نفر شغل است. در حالی که در صنایع پایین دستی پتروشیمی می توانیم با هر ۱۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: اخیرا ترامپ استراتژی جدیدی در صنعت نفت تدوین کرده و ما آن را در شرکت پتروشیمی ترجمه کرده ایم. او می گوید باید صنایع نفت و گاز در داخل آمریکا تولید شود و مواد پتروشیمیایی به کشورهای خاورمیانه و بازارهای هند و چین صادر کنیم.

ارسال نظر