کد خبر : 41166

پیش بینی ها از بازار پلیمر؛

ثبات قیمت محصولات پلیمری در بازارهای آسیایی/ افق صعودی پلی اتیلن ها متاثر از رشد قیمت اتیلن در دو هفته اخیر

قیمت اتیلن برای دومین هفته متوالی رشدی بیش از 50 دلار را در بازار های آسیا تجربه کرد تا افقی تقریبا صعودی را برای محصولات ساخته شده از آن تصور کرد

ثبات قیمت محصولات پلیمری در بازارهای آسیایی/ افق صعودی پلی اتیلن ها متاثر از رشد قیمت اتیلن در دو هفته اخیر

پتروتحلیل- قیمت های مواد پلیمری در بازارهای مختلف آسیا در هفته منتهی به اول ژوئن روندی نسبتا با ثبات داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، البته قیمت اتیلن برای دومین هفته متوالی رشدی بیش از 50 دلار را در بازار های آسیا تجربه کرد تا افقی تقریبا صعودی را برای محصولات ساخته شده از آن تصور کرد.

به این ترتیب در این هفته قیمت پلی اتیلن سنگین تزریقی در بازارهای چین و ترکیه با ثبات بوده و در هندوستان 10 دلار کاهش را تجربه کرد. پلی اتیلن سنگین بادی نیز تنها در چین 2 دلار کاهش داشت و در سایر بازارها روندی با ثبات را تجربه کرد.

گرید فیلم پلی اتیلن سنگین نیز در چین و ترکیه ثابت بوده و در بازار منطقه GCC با 10 دلار افزایش رو به رو بود. پلی اتیلن های سبک خطی و فیلم در بازار چین روندی نزولی داشته و به ترتیب با 20 دلار و 10 دلار کاهش مواجه شدند، قیمت این محصولات در بازار ترکیه ثابت بود. پلی پروپیلن های نساجی نیز در بازار ترکیه در این هفته ثابت بوده و در منطقه GCC کاهشی 10 دلاری را تجربه کرد. 

در همین حال PVC و پلی اتیلن های سنگین اکستروژن و لوله در این هفته روندی کاملا با ثبات داشتند.

در نتیجه به نظر می رسد قیمت پایه محصولات در این هفته تغییرات چشمگیری را نداشته باشد.  از سوی دیگر به نظر می رسد پلی اتیلن سبک خطی، سبک فیلم، پلی پروپیلن های نساجی و پلی اتیلن سنگین تزریقی پتانسیل کاهش اندک نرخ را داشته باشند.

همچنین پلی اتیلن سنگین فیلم هم تنها کالایی است که پتانسیل افزایش اندک قیمت را دارد.

انتظار می رود PVC ها و پلی اتیلن های سنگین اکستروژن و لوله هم با ثبات باشند.

البته همه این موارد با فرض دلار 42110 ریالی در محاسبه قیمت های پایه محصولات پلیمری است و اگر در نرخ دلار هر گونه تغییراتی اعمال شود این پیش بینی ها دست خوش تغییر خواهند شد.

 

ارسال نظر