کد خبر : 40669

اوج التهاب در بازار پی وی سی

پی وی سیS57 آبادان نیز با 12 درصد رقابت قیمتی به فروش رسیده است که با توجه به عدم عرضه این محصول در مدت های گذشته و شروع عرضه از هفته قبل این میزان رقابت فعلا قابل پیش بینی است و در صورت ادامه یافتن عرضه ها به نظر می رسد رقابت قیمتی کمتری صورت پذیرد

اوج التهاب در بازار پی وی سی

پتروتحلیل-بیشترین رقابت قیمتی روز گذشته برای پی وی سی S70 بندر امام با 88 تن عرضه رخ داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، پی وی سی S70 بندر امام با رقابت قیمتی 17 درصد روز گذشته معامله شد. همچنین برای محصول S65 پالت و به صورت نقدی پتروشیمی غدیر نیز 6 درصد رقابت قیمتی انجام شد که بسیار رقابت بالایی است.

در همین حال گرید S65 پالت پتروشیمی بندر امام نیز از دیگر کالاهای ملتهب بازار است که در این هفته با رقابت قیمتی 15 درصدی معامله شده است. درصد رقابت قیمتی برای کالاهای PVC بسیار بالا بوده و به ضرر مصرف کننده واقعی است این روند از چندین هفته گذشته آغاز شده بود و در دو هفته اخیر به اوج خود رسیده است. به نظر می رسد اگر پتروشیمی اروند اقدام به عرضه به صورت تحویل فوری و از ناحیه انبار کند ممکن است از التهاب بیشتر بازار این محصول جلوگیری کرد.

پی وی سیS57 آبادان نیز با 12 درصد رقابت قیمتی به فروش رسیده است که با توجه به عدم عرضه این محصول در مدت های گذشته و شروع عرضه از هفته قبل این میزان رقابت فعلا قابل پیش بینی است و در صورت ادامه یافتن عرضه ها به نظر می رسد رقابت قیمتی کمتری صورت پذیرد.

گریدهای S65 پالت سلف اروند و جامبوی سلف غدیر نیز در روز گذشته با رقابت قیمتی معامله شدند و بدین ترتیب برای پی وی سی اروند 6 درصد و برای پی وی سی غدیر هم 6 درصد رقابت قیمتی انجام شد. همچنین کمترین میزان رقابت قیمتی برای این گروه مربوط به گرید S65 جامبوی سلف اروند بود که با 3 درصد رقابت قیمتی معامله شد.

تا به حال اقداماتی همچون ایجاد محدودیت تناژ ورودی 110 تنی و افزایش حجم عرضه های سلف برای بهبود اوضاع این کالا اتخاذ شده است ولی به خوبی کارساز نبوده اند و به نظر می رسد تنها راه بهبود شرایط این محصول افزایش حجم عرضه های نقدی است زیرا در حال حاضر حجم عرضه های نقدی به تناژ عرضه شده از سوی بندرامام و بخش کمی هم غدیر محدود شده است که متاسفانه نحوه تحویل محموله های فروخته شده از سوی بندر امام مشکل دارد و همین موضوعات سبب بروز چنین اوضاعی شده است. به نظر می رسد برای بهبود روند معاملاتی این محصول حداقل هفته ای 4500 تا 5000 تن عرضه نقدی مورد نیاز است. امید است با بازگشت اروند به مدار تولید اوضاع این گروه کالایی بهتر از قبل شود.

ارسال نظر