کد خبر : 40641

آیا سال 2017 با رکورد 5 میلیون تن واردات پلیمر برای ترکیه به پایان می‌رسد؟

میزان کل واردات پلی اتیلن سبک و آکریلونیتریل بوتادین استایرن به بالاترین میزان خود در ماه‌های اکتبر در 16 سال اخیر رسید و واردات پلی اتیلن سنگین نیز رده‌ی دوم بیشترین واردات در ماه اکتبر را به خود اختصاص داد

آیا سال 2017 با رکورد 5 میلیون تن واردات پلیمر برای ترکیه به پایان می‌رسد؟

پتروتحلیل- اطلاعات نشان می‌دهد، مقدار کل واردات پلیمر در ماه اکتبر، نسبت به سال گذشته، 39 درصد افزایش داشته است و تقریباً تمامی انواع محصولات نیز در این رشد تاثیر داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»،اطلاعات نشان می‌دهد که مقدار کل واردات در ماه‌های ژانویه‌ تا اکتبر، با 14 درصد افزایش سال به سال، به رکورد بالاترین میزان خود در تمامی ادوارد رسیده است. 

با فرض اینکه تا پایان سال نرخ رشد کل واردات پلیمر حداقل بین 8 تا 10 باقی بماند، احتمال آن زیاد است که مقدار سالانه کل واردات پلیمر این کشور مرز 4/5 میلیون تن بیشتر شود و یا حتی نزدیک به آستانه‌ی 5 میلیون تن بشود.

به علت وقفه در تولید، واردات پلی پروپیلن، پی وی سی، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک خطی، آکریلونیتریل بوتادین استایرن و پلی اتیلن ترفتالات، در ماه اکتبر افزایش‌های چشمگیر سال به سال داشتند، اما افزایش پلی اتیلن سبک نسبتاً کمتر و میزان واردات پلی استایرن نیز ثبات داشت. 

میزان کل واردات پلی اتیلن سبک و آکریلونیتریل بوتادین استایرن به بالاترین میزان خود در ماه‌های اکتبر در 16 سال اخیر رسید و واردات پلی اتیلن سنگین نیز رده‌ی دوم بیشترین واردات در ماه اکتبر را به خود اختصاص داد. 

با در نظر گرفتن 10 ماه نخست سال، میزان واردات کل بلااستثنا برای تمامی انواع پلیمر نسبت به سال گذشته، رشد داشته است. واردات پلی پروپیلن هموپلیمر، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سبک خطی نیز نیز به بالاترین میزان خود رسید و بیشترین افزایش نیز در میزان واردات پلی اتیلن سبک خطی مشاهده شد که 22 درصد بود، یعنی درواقع بیشترین میزان واردات در ماه‌های اکتبر سال‌های بعد از 2001.

ارسال نظر