کد خبر : 40476

ثبات قیمت‌های داخلی چین؛

کاهش 10 دلاری قیمت پلی اتیلن سبک آسیایی

محصولات آسیای جنوب‌شرقی با قیمت 1،290 دلار (CFR چین) پیشنهاد شدند. با وجود این، هیچ معامله‌ی قطعی‌ای به انجام نرسید، چراکه تقاضای پلی اتیلن سبک همچنان کم باقی مانده بود

کاهش 10 دلاری قیمت پلی اتیلن سبک آسیایی

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی اتیلن سبک گرید فیلم آسیایی در آسیای شرق دور در روز چهارشنبه و در پی تقاضای پایان، 10 دلار در هر تن کاهش پیدا کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، پیشنهاد فروشی از جانب یک تولیدکننده‌ی روسی در قیمت 1،230 دلار در هر تن (CFR چین) ارائه شد و تولیدکنندگان خاورمیانه نیز قیمت‌های 1،240 تا 1250 دلار در هر تنی پیشنهاد دادند.

در این میان محصولات آسیای جنوب‌شرقی با قیمت 1،290 دلار (CFR چین) پیشنهاد شدند. با وجود این، هیچ معامله‌ی قطعی‌ای به انجام نرسید، چراکه تقاضای پلی اتیلن سبک همچنان کم باقی مانده بود.

قیمتها نیز در بازار معاملات آتی و در اثر تقاضای اندک، دچار افت شدند، چراکه معاملات متعدد پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی دالیان برای تحویل ژانویه‌ی سال 2018 با کاهش 145 یوان در هر تنی نسبت به هفته گذشته همراه بود و نهایتاً، معادل 9،365 یوان در هر تن (با شرایط ex-warehouse) قیمت‌گذاری شد. قیمت‌های داخلی پلی اتیلن سبک نسبت به هفته گذشته بدون تغییر و معادل 10،300 یوان در هر تن (و با درنظر گرفتن نرخ برابری ارز، 50/1،255 دلار در هر تن) قیمت‌گذاری شدند که هنوز از قیمت‌های وارداتی بالاتر است.

در آسیای جنوب‌شرقی، قیمت‌های با وجود سطح پایین معاملات ثابت باقی ماند. از هند گزارش شده که شرکت Reliance Industries در پایان ماه سپتامبر، از مجتمع پلی اتیلن جدید خود در شهر جامناگار بهره‌برداری کرده است. این تاسیسات دربردارنده‌ی یک واحد تولیدی پلی اتیلن سبک خطی با ظرفیت تولید 550،000 تن در سال و یک واحد تولیدی پلی اتیلن سبک با ظرفیت تولیدی 400،000 تن در سال است.

به گزارش منابع بازار، احتمالاً پلی اتیلن سبک تولیدی شرکت RIL هند از ماه نوامبر در بازار عرضه شوند. در بخش خبرهای مربوط به واحدهای تولیدی نیز باید به اطلاع برسانیم شرکت تایلندی PTT Global Chemical، در روز پنج‌شنبه، واحد تولیدی پلی اتیلن سبک خود در شهر ماپ ‌تا پوت که ظرفیتی معادل 300 هزار تن در سال دارد را پس از انجام تعمیرات 12 روزه بازگشایی کرد.

این شرکت همچنین در همین مجتمع، از یک واحد تولید پلی اتیلن سبک خطی با ظرفیت 400 هزار تن در سال و همینطور یک واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت تولید 300 هزار تن در سال بهره می‌برد. Thailand's PTT Global Chemical درواقع شرکت مادر شرکت بانکوک پلی‌اتیلن است که ظرفیت تولید 500 هزار تن پلی اتیلن سنگین خطی در سال را دارد. 

ارسال نظر