کد خبر : 34429

پایان فصل کشاورزی و کاهش تقاضای پلی اتیلن سبک و خطی

پایان فصل کشاورزی و کاهش تقاضای پلی اتیلن سبک و خطی

پتروتحلیل- معامله کنندگان در چین گزارش داده اند با توجه به اینکه نزدیکی پایان فصل کشاورزی تقاضا برای پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی کاهش یافته است، در حالی که تقاضا برای پلی اتیلن سنگین نسبتا در وضعیت خوبی قرار دارد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در این هفته قیمت ها در بازار داخلی شاهد کاهش جزئی بودند و در بازار وارداتی غالبا بدون تغییر باقی مانند. یک تولیدکننده تایلندی گفته است که قیمت های پیشنهادی آن ها برای پلی اتیلن سبک را ۱۲۶۰ دلار، برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم را ۱۲۵۰ دلار و برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم را ۱۲۳۰ دلار در هر تن (CFR) بوده است. این تولیدکننده اظهار کرده است: «تقاضا نسبت به هفته گذشته نسبتا کاهش یافته است، اگرچه شاهد بوده ایم که تقاضا برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم نسبت به پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی نسبتا بیشتر بوده است.» کارگزار یک تولیدکننده سعودی گفته است که قیمت های پیشنهادی عرضه کننده آن ها برای ماه آوریل برای پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۱۰ دلار و برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم بین ۱۲۲۰ تا ۱۲۳۰ دلار در هر تن بوده است.

این تاجر اظهار داشته است: «عرضه کننده ما باتوجه به پایین بودن عرضه پلی اتیلن سنگین آن ها به سبب تعطیلی کارخانه‌شان قیمت های این محصول را نسبت به قیمت های پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم در محاسبات ماهانه بیشتر افزایش داده اند. ما در حال حاضر بیشتر از نیازهای فوری‌مان خرید نمی کنیم و می خواهیم میزان محصولات‌مان را کاهش دهیم زیرا احساس می کنیم قیمت های محصولات در این بازار در حال نزدیک شدن به بالاترین میزان خود هستند. فصل کشاورزی رو به پایان است و فرصت برای بستن قراردادهای ماه می به زودی پایان می یابد و این مسئله موجب می شود عرضه در این بازار اضافه شود. پیش بینی می کنیم در اواخر ماه آوریل یا اوایل می شاهد روند نزولی قیمت ها باشیم.» قیمت های محصولات وارداتی به چین (CFR) از منابع مشمول و غیر مشمول عوارض برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم ۱۲۰۰ تا ۱۲۶۰ دلار، برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم ۱۱۴۰ تا ۱۲۵۰ دلار و برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم ۱۱۲۳ تا ۱۲۳۰ دلار در هر تن گزارش شده اند.

باتوجه به اینکه هزینه های تولید برای تولیدکنندگانی که بطور غیر یکپارچه تولید انجام می دهند نشان می دهد در حال حاضر آن ها نسبت حاشیه سود منفی دارند، پیش بینی می شود قیمت های پلی اتیلن در کوتاه مدت غالبا روندی ثابت را دنبال کنند. با این وجود بسیاری از معامله کنندگان معتقدند باتوجه به ظاهر شدن علائمی مبنی بر کاهش تقاضا و نزدیک شدن فصل تعطیلی کارخانه ها برای فعالیت های حفظ و نگهداری، روند قیمت ها در هفته های آتی نزولی خواهد بود.

ارسال نظر