کد خبر : 40537

افزایش 10 دلاری پلی اتیلن سبک آسیایی در پی محدودیت در عرضه؛

افزایش فعالیت واحدهای تولیدی محصولات نهایی برای کریسمس/تعمیرات در واحدهای شرکت Tosoh ژاپن

شرکت Tosoh ژاپن که برنامه داشت واحدهای تولیدی پلی اتیلن خود را تعطیل کند، قرار است طی ماه‌های مارس تا آپریل سال آتی، واحد کراکینگ‌با‌بخار خود که مبتنی بر نفتا است را برای یک ماه و به منظور انجام تعمیرات تعطیل کند

افزایش فعالیت واحدهای تولیدی محصولات نهایی برای کریسمس/تعمیرات در واحدهای شرکت Tosoh ژاپن

پتروتحلیل- در پی افزایش تقاضای خرید، در روز چهارشنبه پلی اتیلن سبک آسیایی نسبت به هفته‌ی گذشته 10 دلار افزایش داشت و به 1،255 دلار در هر تن (CFR آسیای شرق دور) رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، تبدیل‌کنندگان اظهار داشتند، گزارش شده است سطح انبارها پایین بوده اما در برخی واحدهای تولیدی محصولات نهایی در آستانه‌ی کریسمس افزایش فعالیت اتفاق افتاده است.

قرار است در اوایل سال 2018 در پروژه‌های متعدد و قابل توجهی به ظرفیت تولید پلی اتیلن چین اضافه شود و به گزارش منابع مختلف احتمال به انجام رسیدن این پروژه‌ها نیز زیاد است چراکه آغاز کار این واحدهای تولیدی حالا دیگر بیشتر به بحث اشتغال‌زایی مرتبط می‌شوند تا مبحث اقتصادی و مالی، خصوصاً در مورد واحد‌های تولیدی جدیدی که بر اساس زغال‌سنگ کار می‌کنند و عمدتاً هزینه‌آور قلمداد می‌شوند.

در بخش خبرهای مربوط به واحدهای تولیدی نیز باید به اطلاع برسانیم که به گزارش منابع بازار، شرکت Tosoh ژاپن که برنامه داشت واحدهای تولیدی پلی اتیلن خود را تعطیل کند، قرار است طی ماه‌های مارس تا آپریل سال آتی، واحد کراکینگ‌با‌بخار خود که مبتنی بر نفتا است را برای یک ماه و به منظور انجام تعمیرات تعطیل کند.

این شرکت به درخواست ما برای ارائه توضیحات پاسخی نداد. این واحد کراکینگ‌با‌بخار قادر است 527 هزار تن اتیلن در سال تولید کند و خوراک مورد نیاز برای یک واحد تولیدی پلی اتیلن سبک با ظرفیت 30 هزار تن در سال، یک واحد پلی اتیلن سبک خطی با ظرفیت 30 هزار تن در سال و یک واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 125 هزار تن در سال را تامین کند.

ارسال نظر