کد خبر : 40620

پیش بینی بازار پلیمرها؛

ریزش قیمت پی وی سی و ثبات پلی اتیلن ها

نرخ دلار در دو هفته گذشته در سامانه سنا بیش از 40900 ریال بوده است، و به نظر می رسد نرخ دلار مبنای محاسبه نرخ های پایه جدید برابر یا بیش از 40850 ریال باشد

ریزش قیمت پی وی سی و ثبات پلی اتیلن ها

پتروتحلیل- قیمت محصولات پلیمری در هفته منتهی به 24 نوامبر 2017 در اکثر بازارها با ثبات بود، از این رو قیمت پایه بیشتر محصولات در این هفته متاثر از تغییرات قیمت جهانی در هفته منتهی به 17 نوامبر و همچنین تغییرات نرخ دلار است.

به گزارش پتروتحلیل، نرخ دلار در دو هفته گذشته در سامانه سنا بیش از 40900 ریال بوده است، و به نظر می رسد نرخ دلار مبنای محاسبه نرخ های پایه جدید برابر یا بیش از 40850 ریال باشد که در اینجا و برای انجام پیش بینی ها از نرخ 40850 ریال استفاده شده است. در نتیجه نرخ دلار با افزایش 250 ریالی و برابر با 0.6 درصد مواجه خواهد شد و موجبات افزایش نرخ را در بسیاری از گروه های پلیمری فراهم خواهد آورد.

در نتیجه پیش بینی می شود که جهت گیری کلی محصولات صعودی باشد و تنها چند گرید محدود کاهش نرخ را تجربه کنند.

در همین حال بیشترین کاهش مربوط به PVC ها خواهد بود که همانطور که در جدول مشخص است پتانسیل کاهشی بیش از 800 ریال را دارند. این گروه در هفته منتهی به 17 نوامبر کاهش نرخ بالایی را تجربه کرده بودند و با وجود ثبات نرخ در هفته جاری و همچنین صعود نرخ دلار باز هم پیش بینی می شود که نرخ این محصول کاهش نسبتا بالایی را تجربه کند. انتظار می رود گرید پلی اتیلن سنگین تزریقی هم کاهش بسیار اندکی را تجربه کرده و یا بدون تغییر نسبت به دو هفته گذشته باشد.

بدین تریب و همانطور که در جدول مشخص است سایر گروه های کالایی پتانسیل افزایش نرخی بین 147 تا 265 ریال را دارند.

 

ارسال نظر