کد خبر : 40477

پیش بینی ها از بازار؛

شوک دلار به قیمت پایه پلیمرها

در هفته گذشته و در تمامی روزهای معاملاتی، قیمت دلار بیشتر از 4 هزارتومان بوده است، از این رو اکثر پلیمرها پتانسیل افزایش قیمت ها را دارند

شوک دلار به قیمت پایه پلیمرها

پتروتحلیل- با توجه به افزایش قیمت دلار در هفته اخیر، اکثر گروه های کالایی پتانسیل افزایش نرخ را دارند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در هفته گذشته و در تمامی روزهای معاملاتی، قیمت دلار بیشتر از 4 هزارتومان بوده است، از این رو اکثر پلیمرها پتانسیل افزایش قیمت ها را دارند.

همانطور که در جدول مشخص است با توجه به اینکه نرخ میانگین دلار در سامانه سنا در یک هفته اخیر برابر با 4 هزار و 13 تومان بوده است، به نظر می رسد نرخ دلار مبنای محاسبه نیز همین نرخ و یا نرخ 4 هزار و 10 تومان باشد که دو درصد افزایش نرخ را نسبت به نرخ 39275 ریال سابق نشان می دهد.

در اینجا سعی شده است نرخ های جدید با نرخ دلار 40000 ریالی پیش بینی شود و در صورتی که نرخ دلار مبنای محاسبه افزایش یابد پیش بینی های انجام شده نیز افزایش خواهد یافت و این میزان افزایش پیش بینی شده به نوعی کف افزایش است. 

در همین حال قیمت جهانی اکثریت گریدهای پلیمری در هفته جاری با ثبات بود و برخی گریدها همچون پلی اتیلن سنگین فیلم و بادی در بازار چین با 10 دلار افزایش مواجه شده بودند و قیمت سنگین تزریقی نیز 10 دلار کاهش را در بازار چین تجربه کرد. 

پلی اتیلن های سبک خطی و فیلم نیز اندکی کاهش را در بازارهای منطقه GCC تجربه کردند. در نتیجه می توان گفت که قیمت دلار در این هفته تعیین کننده میزان تغییرات قیمت های پایه است.

ارسال نظر