کد خبر : 40504

نگرانی خریداران بابت افزایش‌های احتمالی در نرخ‌های بهره؛

افزایش قیمت‌ پلی اتیلن سبک خطی آسیایی در پی بالارفتن تقاضای کارخانه‌جات

بررسی‌های زیست‌محیطی تاثیری نسبی بر تقاضا خواهند گذاشت

افزایش قیمت‌ پلی اتیلن سبک خطی آسیایی در پی بالارفتن تقاضای کارخانه‌جات

پتروتحلیل- پلی اتیلن سبک خطی آسیایی، با شاخص جریان مذاب (MFI) معادل 1 تا 2، در روز سه‌شنبه در نرخ 1،180 دلار در هر تن (CFR آسیای شرق دور) ارزیابی شد که نسبت به چهارشنبه و به علت تقاضا بالا 20 دلار در هر تن بالا رفته بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، همچنین شنیده شد برخی تبدیل‌کنندگان در بازار برای تولید محصولات خود در دوره پیش از سال نو در شرق آسیا، در حال خرید رزین هستند. تاجران از احتمال افزایش دوباره در نرخ بهره جهانی در اواخر سال و همچنین تعطیلی چندین تبدیل‌کننده‌ی چینی پلیمر به علت بررسی‌های زیست‌محیطی، به عنوان عوامل محرکه‌ی بازار یاد کردند.

تاجران اظهار داشتند تقاضا هنوز از سوی بخش‌های بسته‌بندی، خودروسازی و ساخت‌وساز، خصوصاً در چین و هند بالاست. به گزارش منابع متعدد، پیش بینی می‌شد امسال رشد کلی کشورهای درحال توسعه از تولید ناخالص داخلی بیشتر باشد. منابع اطمینان داشتند که بررسی‌های زیست‌محیطی موثر در تعطیلی یا جابه‌جایی واحدهای چینی موجب نخواهد شد که تقاضای بازار در آینده‌ی نزدیک تماماً دچار رکود شود چراکه اکثر تبدیل‌کنندگان کوچک سرمایه‌ی لازم برای جابه‌جایی را ندارند.

همچنین به گفته‌ی تاجران، قرارداد تجارت آزاد بین سنگاپور و ترکیه که از ماه اکتبر عملیاتی شد باعث خواهد شد مذاکرات بیشتری در بازار برای واردات به ترکیه صورت بگیرد. بنا به گزارش منابع مختلف، تاجران هنوز نسبت به آینده‌ی قیمت‌ها در چند ماه آتی نظر صعودی دارند؛ اگرچه برنامه‌ریزی شده است در اوایل سال 2018، حدود 1 میلیون تن در سال به ظرفیت تولید اضافه شود، اما بنا بر پیشبینی‌ها میزان تقاضا از این مقدار هم بالاتر خواهد بود.

 

ارسال نظر