کد خبر : 40402

دلایل تحرک بازار آزاد محصولات پلیمری با شروع هفته جدید؛

عرضه «ایکس تری» به کمترین مقدار در 2 ماه اخیر رسید

شایعه عدم عرضه پلی اتیلن سنگین 0035 و همچنین کاهش عرضه پی وی سی گرید 65 این مجتمع یکی از دلایل برگشت قیمت ها به ابتدای هفته گذشته است. این در حالی است که گفته می شود حجم عرضه پلی اتیلن سبک فیلم 020 بندارمام نیز در هفته جاری تا مرز 500 تن کاهش می یابد

عرضه «ایکس تری» به کمترین مقدار در 2 ماه اخیر رسید

پتروتحلیل- عرضه «ایکس تری» به کمترین مقدار در دو ماه اخیر رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، نمودار روند دو ماهه «ایکس تری» نشان می دهد عرضه این محصول به کمترین حد در دو ماه اخیر رسیده است، اورهال ناخواسته و ناگهانی پتروشیمی امیرکبیر متاثر از کمبود خوراک اتیلن و عدم عرضه کافی از سوی جم و شازند سبب التهاب در بازار شده است.

این در حالی است که قیمت «ایکس تری» امیرکبیر امروز در بازار آزاد به رقم 5 هزار و 610 تومان و قیمت ایکس تری پتروشیمی شازند نیز به رقم 5 هزارو 420 تومان رسید.

البته امروز بازار آزاد محصولات پلیمری با اندکی تحرک نسبت به هفته گذشته روبه رو شد و برخی از محصولات روندی افزایشی یافتند.

شایعه عدم عرضه پلی اتیلن سنگین 0035 و همچنین کاهش عرضه پی وی سی گرید 65 این مجتمع یکی از دلایل برگشت قیمت ها به ابتدای هفته گذشته است. این در حالی است که گفته می شود حجم عرضه پلی اتیلن سبک فیلم 020 بندارمام نیز در هفته جاری تا مرز 500 تن کاهش می یابد. امروز صبح و پیش از این شایعات قیمت 020 در بازار آزاد توسط معامله گران 5 هزار و 70 تومان پیشنهاد می شد، اما با اعلام این اخبار نرخ آن به 5 هزار و 150 تومان در هر کیلو نزدیک شد.

همچنین قیمت پلی اتیلن سنگین نیز پیش از اعلام این اخبار 4 هزار و 500 تومان بود که نهایتا به 4 هزار و 650 تومان رسید.

از سوی دیگر پلی استایرن ها هم امروز در بازار آزاد برخلاف بی توجهی خریداران در هفته گذشته به این کالاها در بورس، روندی افزایشی داشتند. برخی از معامله گران می گویند: نرخ این محصولات با وجود افزایش قیمت در بازار آزاد به قیمت بورس نزدیک شده است.

ارسال نظر