کد خبر : 40396

در پی افزایش قیمت های جهانی اوره رقم خورد؛

رشد قیمت سهام اوره سازان به پیشتازی «شیراز»

به دنبال افزایش بهای اوره از 167 دلار به مرز 260 دلار در بازارهای جهانی، 4 شرکت پتروشیمی اوره ساز که شامل شرکت های پتروشیمی شیراز، پردیس، کرمانشاه و خراسان هستند با رشد قیمت سهام خود همراه شده اند. بطوریکه پتروشیمی شیراز در صدر قرار داشته و برای لحظاتی از معاملات اولین روز از مهر ماه سال جاری به صف خرید نیز رسید

رشد قیمت سهام اوره سازان به پیشتازی «شیراز»

پتروتحلیل- با افزایش قیمت اوره به 260 دلار در بازارهای جهانی اوره سازان حاضر در بازار سهام با افزایش اقبال و رشد قیمت سهام خود رو به رو شدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، به دنبال افزایش بهای اوره از 167 دلار به مرز 260 دلار در بازارهای جهانی، 4 شرکت پتروشیمی اوره ساز که شامل شرکت های پتروشیمی شیراز، پردیس، کرمانشاه و خراسان هستند با رشد قیمت سهام خود همراه شده اند. بطوریکه پتروشیمی شیراز در صدر قرار داشته و برای لحظاتی از معاملات اولین روز از مهر ماه سال جاری به صف خرید نیز رسید.

در این نماد با فعالیت حقوقی ها در نقش فروشنده، بیش از 15.5 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفته که حدود 82 درصد این سهم را سهامداران حقوقی این شرکت پتروشیمی واگذار کرده اند.

سه نماد دیگر اوره ساز بورس هم با رهبری «شیراز» در آستانه حداکثری قیمت سهام خود در حال معامله هستند.

علت اقبال بیشتر به شرکت پتروشیمی شیراز این است که تنوع تولید محصولات پتروشیمی شیراز بیشتر از سایر اوره سازان است؛ به طوریکه فروش اوره 61.8 درصد کل مبلغ فروش آن را تشکیل می دهد. از این رو تحرک خریداران در نماد معاملاتی سهام «شیراز» بیش از سایر سهم های رقیب است.

ارسال نظر