کد خبر : 36577

صف خرید گروه پالایشی

صف خرید گروه پالایشی

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افزایش ۴۴۲ واحدی از مرز ۷۷ هزار عبور کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۸۹ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس آیفکس با صعود ۸ پله ای ۸۰۸ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در معاملات امروز شروع مثبت، روند صعودی و صف خرید سهام شرکت های پالایشی نشان داد سهامداران پالایشی می توانند به آینده این شرکت ها امیدوار باشند. نمادهای شبندر و شپنا ۱۱۰ واحد بر شاخص کل بورس تاثیر مثبت برجا گذاشتند. از سویی دیگر پالایش نفت تهران با معامله ۱۶ میلیون سهم بیشترین تاثیر مثبت را در بازار فرابورس به ثبت رساند.

همچنین افزایش تقاضا در نمادهای شاوان، شبریز و شراز موجب تشکیل صف های خرید پایدار در لحظات پایانی بازار در این نمادها شد. در گروه شیمیایی، شرکت پتروشیمی آبادان پس از برگزاری مجمع عمومی آماده بازگشایی شد اما قیمت نخورد. امروز در نماد پترول شاهد جابجایی بیش از ۱۱ میلیون سهم بودیم که موجب شد ارزش سهام پترول اندکی افزایش یابد. همچنین ارزش سهام سرمایه گذاری پتروشیمی ۱٫۵ درصد رشد کرد. اما امروز بیشترین کاهش قیمت را پتروشیمی شیراز پس از معامله ۱٫۵ میلیون سهم رقم زد و نزدیک به ۴ درصد افت کرد.

ارسال نظر