کد خبر : 40363

کاهش قیمت استایرن منومر با بازگشت توتال

علی‌رغم روند افزایشی تقاضا برای ماه اکتبر، قیمت‌های مربوط به محموله‌های تحویل فوری در بازار داخلی نسبتا بدون تغییر باقی ماند. قیمت مونومر استایرن برای تحویل فوری در بازار داخلی چین، با کاهش روزانه 30 یوان در هر تن، در روز پنج‌شنبه 11310 یوان در هر تن قیمت‌گذاری شد

کاهش قیمت استایرن منومر با بازگشت توتال

پتروتحلیل- به دنبال سقوط سنگین قیمت‌های مونومر استایرن در بازارهای جهانی در روز چهارشنبه، قیمت‌های مونومر استایرن در بازار نقدی آسیا نیز با کاهش روزانه 62 دلار در هر تن، برای چهارمین روز پیاپی با کاهش روبه‌رو شد و در روز پنج‌شنبه معادل 1306 دلار در هر تن (CFR چین) و 1279 دلار در هر تن (FOB کره) قیمت‌گذاری شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های مونومر استایرن در بازار نقدی برای ماه‌های اکتبر و نوامبر سقوط داشت و چراکه بحث‌های صورت‌گرفته بر سر قیمت‌ها در بعد از ظهر روز پنج‌شنبه روی قیمت‌هایی کمتر از 1300 دلار در هر تن متمرکز بود و یک پیشنهاد 1290 دلار در هر تنی (CFR چین) و یک پیشنهاد 1310 دلار در هر تنی (CFR چین) برای ماه اکتبر مطرح شدند.

بر اساس ارزیابی‌ها، قیمت‌های ماه اکتبر روزانه 62 دلار در هر تن کاهش یافته و در روز پنج‌شنبه به 1306 دلار در هر تن (CFR چین) رسید. در حالی که قیمت‌های ماه نوامبر نیز به همین صورت کاهش داشت و روند دیروز خود را حفظ کرد. قیمت‌های بازار داخلی چین نیز روندی مشابه برای ماه اکتبر را طی کرد و بازه‌ی پیشنهادات برای محموله‌های بارگیری‌شده دراواخر ماه اکتبر، پیش از ارزیابی‌های سایت Platts، معادل 10300 تا 10400 یوان در هر تن بود و با کاهش روزانه 140 تا 240 یوان در هر تن و یا به عبارتی 12 تا 37 دلار در هر تن (با در نظر گرفتن برابری نرخ ارز وارداتی) همراه بود.

علی‌رغم روند افزایشی تقاضا برای ماه اکتبر، قیمت‌های مربوط به محموله‌های تحویل فوری در بازار داخلی نسبتا بدون تغییر باقی ماند. قیمت مونومر استایرن برای تحویل فوری در بازار داخلی چین، با کاهش روزانه 30 یوان در هر تن، در روز پنج‌شنبه 11310 یوان در هر تن قیمت‌گذاری شد. قیمت بَنزَن در بازار صنایع بالادستی با کاهش روزانه 4 دلار در هر تن، در روز پنج‌شنبه به 774 دلار در هر تن رسید. کاهش اخیر قیمت‌های مونومر استایرن در آسیا باعث کاهش اختلاف قیمت بین مونومر استایرن و بَنزَن (FOB کره) در ماه اکتبر شد و در پایان روز به 505 دلار در هر تن رسید. در سایر نقاط دنیا، به‌دنبال برطرف شدن محدودیت عرضه در اثر ازسرگیری تولید در شرکت توتال، قیمت مونومر استایرن در اروپا با کاهش روزانه 64/50 دلار در هر تن، در روز چهارشنبه به 1306 دلار در هر تن رسید (FOB منطقه ARA). شرکت توتال به صورت غیرمنتظره تولید خود را از اواخر ماه آگوست متوقف کرده بود.

ارسال نظر