کد خبر : 40336

افزایش قیمت منواتیلن گلایکول و ثبات اسیدترفتالیک؛

روند افزایشی بازار پلی اتیلن ترفتالات چین برای چهارمین ماه متوالی

باتوجه به موضع احتیاطی خریداران خارجی به سبب تحقیقاتِ ضد دامپینگ در مورد پلی اتیلن ترفتالات چینی، هنوز در صدد هستیم در رقم 1000 دلار در هر تن یا بالاتر از آن برای محصولات صادراتی‌مان قرارداد منعقد کنیم

روند افزایشی بازار پلی اتیلن ترفتالات چین برای چهارمین ماه متوالی

پتروتحلیل-در چین قیمت های پلی اتیلن ترفتالات به سبب محدودیت عرضه همراه با افزایش قیمت خوراک در هفته گذشته همچنان شاهد روند افزایشی با شیبی متوسط بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پلی اتیلن ترفتالات غالباً در 4 ماه گذشته روندی افزایشی داشته اند.

پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از چین برای یک هفته دیگر روندی ثابت تا افزایشی (10 دلار در هر تن) را طی کرد و محدوده کلی قیمتی برای این محصول بین 970 تا 990 دلار در هر تن (FOB، نقد) گزارش شده است. منبع ما از یک تولیدکننده داخلی گفته است: «به سبب کاهش عرضه و افزایش هزینه های محصولات بالادستی، قیمت های پیشنهادی خود را نسبت به هفته گذشته تا 15 دلار در هر تن افزایش دادیم.  

بسیاری از تولیدکنندگان چینی از فشار فروش احساس رهایی می کنند زیرا هنوز دارند سفارشات‌شان از ماه های گذشته را از انبارهایشان خالی می کنند.» یک تولیدکننده دیگر اضافه کرده است: «قیمت های پلی اتیلن ترفتالات با حمایت از طرف هزینه های خوراک، روند افزایشی و محتاطانه خود را حفظ خواهد کرد. با این حال، باتوجه به موضع احتیاطی خریداران خارجی به سبب تحقیقاتِ ضد دامپینگ در مورد پلی اتیلن ترفتالات چینی، هنوز در صدد هستیم در رقم 1000 دلار در هر تن یا بالاتر از آن برای محصولات صادراتی‌مان قرارداد منعقد کنیم.»

در بازار داخلی چین، قیمت های پلی اتیلن ترفتالات داخلی شاهد افزایش بیشتری نسبت به بازار صادراتی بودند زیرا فروشندگان به سبب وضعیت بهتر تقاضا نسبت به بازار خودشان اطمینان بیشتری داشتند. محدوده کلی قیمت ها برای پلی اتیلن ترفتالات داخلی در حدود 10 تا 25 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

در این میان، یک تولیدکننده از کره جنوبی قراردادی با 10 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته و در رقم 1050 دلار در هر تن (FOB، بوسان، نقد) منعقد کرده است. یک تولیدکننده اظهار کرده است: «به سبب تعطیلیِ از پیش برنامه ریزی شده واحدمان در ماه سپتامبر به منظور تعمیر و نگهداری، فشار کمتری برای فروش احساس می کنیم. در میان وضعیت محدود عرضه، تقاضا از سوی اروپا بد نیست.»

انتظار می رود قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در راستای افزایش قیمت خوراک، وضعیت مناسب تقاضا در بازار داخلی چین و محدودیت عرضه، در کوتاه مدت به افزایش محتاطانه خود ادامه دهد. در بازار خوراک، قیمت های مونو اتیلن گلیکول در بازار نقدی، بطور هفتگی در حدود 30 دلار در هر تن بالا رفته و بین 925 تا 930 دلار در هر تن (CFR، چین) گزارش شدند و قیمت های اسید ترفتالیک خالص بدون تغییر در رقم 635 دلار در هر تن (شرایط فروش یکسان) باقی ماندند.

ارسال نظر