کد خبر : 40284

ادامه‌ی روند کم‌رونقی در فعالیت‌های بازار پی وی سی ترکیه؛

انتظار بهبود قیمت ها در ماه سپتامبر

«انتظار داریم در ماه سپتامبر و درست پس از تعطیلات عید، قیمت های پیشنهادی جدیدی در بازار صادرات از عرضه کننده‌ی خود دریافت کنیم. در حال حاضر محصولات قدیمی‌مان را ارائه می‌کنیم، گرچه با توجه به مارجین‌های متعادلی که محصولات‌مان دارند، نمی‌توانیم تخفیف‌های زیادی را قبول کنیم.»

انتظار بهبود قیمت ها در ماه سپتامبر

پتروتحلیل- به‌دنبال سطح پایین تقاضا از سوی تبدیل‌کنندگان در ترکیه، بازار پی وی سی وارد چهارمین هفته‌ی متوالیِ روند یکنواخت خود شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله‌کنندگان بیان کردند: «علی‌رغم برخی وقفه‌ها در عرضه‌ی پی وی سی در آمریکا و اروپا و همچنین قیمت‌های بالاتر در آسیا، قیمت‌های این محصول در ترکیه طی این مدت افزایشی نداشته‌اند. فروشندگان تقاضای محدود را دلیل اصلی این عدم تغییر قیمت می‌دانند. با این حال، آنان امید دارند روند بهتری در ماه سپتامبر شکل بگیرد.»

اکثر قیمت‌های پی وی سی گرید k67 همچنان بین 960 تا 970 دلار در هر تن (با سیستم فروش CIF ترکیه و معاف از مالیات) مشابه با هفته گذشته گزارش شدند. با وجود این، براساس گفته‌های برخی، قیمت 950 دلار در هر تن تنها برای منبع اروپای مرکزی در دسترس بوده است؛ اگرچه بسیار کم.

پی وی سی گرید k67 مکزیکی با پروانه‌ی ATR همچنان در قیمت 950 دلار در هر تن (با شرایط فروش یکسان) معامله شد. یک فروشنده از این منبع اظهار داشت: «میزان حجم خریدها در این ماه کم‌ترین در حد ممکن بوده است».

قیمت‌های پی وی سی گرید k67 مصری معادل 940 تا 950 دلار در هر تن، هفته به هفته ثبات داشته است. نماینده‌ی یک تولیدکننده‌ی مصری بیان داشت: «انتظار داریم در ماه سپتامبر و درست پس از تعطیلات عید، قیمت های پیشنهادی جدیدی در بازار صادرات از عرضه کننده‌ی خود دریافت کنیم. در حال حاضر محصولات قدیمی‌مان را ارائه می‌کنیم، گرچه با توجه به مارجین‌های متعادلی که محصولات‌مان دارند، نمی‌توانیم تخفیف‌های زیادی را قبول کنیم.»

پی وی سی گرید k67 آمریکا در مقایسه با هفته‌ی گذشته، با قیمت معادل 880 تا 910 دلار در هر تن (CIF و نقد و مشمول 5/6 درصد عوارض و 81/18 درصد عوارض ضد دامپینگ) بدون تغییر باقی ماند. معامله‌کنندگان به تقاضای پایین و غیرحمایتی از سوی سازندگان محصولات نهایی در ترکیه اشاره دارند و باور بر این است که این سازندگان به‌واسطه‌ی خریدهای‌شان در ماه‌‌های اخیر، فعلاً نیازی به خرید نداشته باشند.

فروشنده‌ای اظهار داشت: «تعطیلات طولانی‌مدتی پیش رو است و این تعطیلات عمده‌ی فعالیت را برای پی وی سی محدود خواهد کرد. با وجود این، انتظار داریم بازتابی از افزایش قیمت ها در بازارهای آسیایی در ماه سپتامبر امسال که توسط شرکتی تایوانی صورت گرفت را در طولانی مدت در بازار ترکیه شاهد باشیم. یک سازنده لوله اظهار کرد: «انتظار وقوع روند چندان رو به‌‌ رشدی نداریم چراکه عرضه‌ کافی است و قیمت انرژی‌ها نیز تحت فشار وارده از تولید روبه افزایش تولیدکنندگان گاز شل قرار دارد.»

ارسال نظر