کد خبر : 40215

اظهارنظرها درباره تغییر بسته بندی پی وی سی پتروشیمی غدیر؛

راه اندازی دوباره جامبوبگ از فصل زمستان

بسته بندی پی وی سی در جهان همواره با کاغذ کرافت انجام می شود و فرموسای تایوان نیز پی وی سی خود را در کیسه های پلی پروپیلن بسته بندی می کند

راه اندازی دوباره جامبوبگ از فصل زمستان

پتروتحلیل- عدم عرضه پی وی سی پتروشیمی غدیر با بسته بندی جامبو در روزهای اخیر اظهارنظرات متفاوتی را در پی داشته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که بسته بندی پی وی سی در جهان همواره با کاغذ کرافت انجام می شود و فرموسای تایوان نیز پی وی سی خود را در کیسه های پلی پروپیلن بسته بندی می کند.

البته خطوط بسته بندی پتروشیمی اروند و بندرامام در سالن انبار واقع است و بنابراین مشکلاتی نظیر آلودگی را برای کارکنان در پی ندارد، این در حالی است که خط بسته بندی جامبوی پتروشیمی غدیر در محیطی باز قرار داشت و از این رو کارگران همواره با آلودگی ناشی از بسته بندی پی وی سی درگیر بودند.

با این حال گفته می شود در حال حاضر خط بسته بندی پتروشیمی غدیر از اروپا خریداری شده و به این ترتیب پی وی سی در کیسه های 25 کیلویی مانند بندرامام و اروند در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

گفته می شود بسته بندی پالت چوبی پتروشیمی غدیر نیز به پالت پلاستیکی تبدیل خواهد شد. این در حالی است که به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی احتمالا هزینه تمام شده برای پتروشیمی غدیر با تغییر بسته بندی افزایش خواهد یافت.

با این حال احتمالا پی وی سی غدیر با بسته بندی جامبو از دی ماه و با وقفه ای کوتاه دوباره با تغییر محل بسته بندی عرضه خواهد شد.

البته یادآوری این نکته ضروری است که سال ها پیش، پتروشیمی غدیر امکان بسته بندی تمامی محصول خود را به صورت پالت نداشت و از این رو به اجبار بخشی از محصول را به صورت بسته بندی جامبو به خریداران عرضه کرد و پیش از ارایه این محصول با بسته بندی جامبو، تعدادی از خریداران قبول کردند تا با خرید پی وی سی با بسته بندی جامبو از عدم فروش احتمالی این کالا جلوگیری کنند.

البته با وجود اعتراض های فراوان به توقف عرضه پی وی سی پتروشیمی غدیر با بسته بندی جامبو، در حال حاضر بازار پی وی سی بسیار آرام است، البته تقاضا از سوی بازار هندوستان وجود دارد و احتمالا ادامه دار شدن آن می تواند به تقویت بازار کمک کند.

در حال حاضر قیمت پی وی سی فرموسا 940 دلار در هر تن است و پی وی سی ایران نیز 910 تا 930 دلار در هرتن به فروش می رود. این در حالی است که در بازار داخل قیمت پی وی سی 65 بندرامام و اروند 3750 تومان، پی وی سی غدیر جامبو و تحویل بندر 3600 تومان، پی وی سی گرید 70 بندرامام 3900 تومان گزارش شده است. همچنین پتروشیمی آبادان نیز احتمالا در روزهای آتی تولید گرید 57 را آغاز خواهد کرد.

البته برخی از کارشناسان بازار پتروشیمی احتمال می دهند که بازار پی وی سی از ماه آگوست تقویت شده و در ماه سپتامبر تا پایان ماه مهر مثبت باشد.

ارسال نظر