کد خبر : 40181

فرموسای تایوانی از آمریکا نفت خام می خرد

شرکت Formosa قبلاً خریدی از نفت خامهای ایالات متحده آمریکا و یا کانادا نداشته است. شرکت دولتی CPC اولین شرکت در تایوان بود که در ماه مه اقدام به خرید نفت خام شیرین و سبک WTI Midland با API درجه ۴۰و درصد سولفور ۰/۳۷ درصد کرد

فرموسای تایوانی از آمریکا نفت خام می خرد

پتروتحلیل- فرموسای تایوانی برای اولین بار نفت خام ترش آمریکا را وارد لیست موقت مناقصه واردات تک‌محموله‌ای خود کرد.

این شرکت پالایشی نفت خامهای مارس با API درجه ۲۸ و ۱/۹۳ درصد سولفور، SGC با API درجه ۲۸/۵ و ۲/۱۴ در صد سولفور ، Thunder Horse با API درجه ۳۱/۵ و ۰/۹۶ درصد سولفوردر قالب خرید به صورت تک محموله ای و در کنار آنها انواع نفت خامهای خاور میانه از جمله نفت خام سبک بصره عراق با API درجه ۳۰ و ۲/۹۲ درصد سولفور و نفت خام مخلوط عمان با API ۳۳/۳ و ۱/۰۶ درصد سولفور را در لیست خرید خود قرار داده است.

این مناقصه که به دنبال بارگیری با شرایط FOB در ماه سپتامبر و یا تحویل با شرایط CFR و یا DES طی ۲۵ سپتامبر تا ۲۵ اکتبر است که در ۲۰ ژوئیه بسته می شود. لازم به ذکر است که شرکت Formosa قبلاً خریدی از نفت خامهای ایالات متحده آمریکا و یا کانادا نداشته است. شرکت دولتی CPC اولین شرکت در تایوان بود که در ماه مه اقدام به خرید نفت خام شیرین و سبک WTI Midland با API درجه ۴۰و درصد سولفور ۰/۳۷ درصد کرد.

بسیاری از پالایشگاههای حوزه آسیا و اقیانوسیه از زمان برداشته شدن محدودیت های ۴۰ ساله صادرات نفت خام ایالات متحده آمریکا از دسامبر سال ۲۰۱۵ ، اقدام به خرید نفت خام از کانادا و آمریکا از مبدا صادراتی خلیج مکزیک کرده اند.این خرید ها شامل انواع نفت خام های شیرین و سبک Eagle Ford با API درجه ۴۵ و همچنین نفت خامهای متوسط و سنگین Mars و WCS با API درجه ۲۰/۱ و درصد سولفور ۳/۶۴ درصد است.

شرکت دولتی BPCL هند نیز روز دوشنبه مناقصه ای را برای خرید نفت خام آمریکای شمالی منتشر نمود. این شرکت برای اولین بار طی مناقصه ای که هفته قبل به پایان رسید ۵۰۰ هزار بشکه از هر کدام ازنفت خام های Mars و Poseidon با سولفور بالاو API درجه ۳۰/۵ و ۱/۷۰ درصد سولفورخریداری کرد.

خرید های نفت خام ترش آمریکای شمالی توسط تایوان با توجه به اینکه این نوع نفت خامها مستقیماً در رقابت با انواع نفت خامهای ترش و متوسط خاور میانه که خوراک اصلی پالایشگاههای این کشور را تشکیل می دهند، قرار دارند، احتمالا بیشتر جنبه فرصت طلبانه دارد تا خرید منظم. شایان ذکر است که هردو شرکت Formosa و CPC تا کنون درسال جاری میلادی در قالب برگزاری مناقصه خرید تک محموله ای، انواع نفت خامهای ترش سبک و متوسط خاور میانه همانند Murban, Upper Zakum ،Oman وBanoco Arab Medium را خریداری کرده اند.

پالایشگاههای تایوانی همواره در تلاش بوده اند تا انواع نفت خامهایی که به حوزه آسیا و اقیانوسیه وارد می شوند را امتحان کنند که شامل نفت خام اقلیم کردستان عراق نیز می شود.

ارسال نظر