کد خبر : 40167

هشدار گلدمن ساکس؛

قیمت نفت از محدوده تجاری خارج می شود؟

به سرمایه گذاران Goldman Sachs هشدار داده شده که علیرغم افت شدید اخیر سطح ذخیره سازیهای نفت خام امریکا علایم روشنی از اینکه قیمت های نفت در حال خروج از محدوده تجاری اخیر خود هستند

قیمت نفت از محدوده تجاری خارج می شود؟

پتروتحلیل- به گزارش بانک سرمایه گذاری گلدمن‌ساکس اگر میزان ذخیره سازی های نفتی کاهش و تعداد دکل های حفاری نفت ایالات متحده کاهش پیدا نکند، ممکن است قیمت نفت به کمتر از ۴۰ دلار در هر بشکه برسد مگر آنکه با مداخله و میانجی گری بیشتر کشورهای صادرکننده نفت اوپک جلوی افت بیشتر قیمت نفت گرفته شود.

در گزارش هفته جاری این بانک به سرمایه گذاران Goldman Sachs هشدار داده شده که علیرغم افت شدید اخیر سطح ذخیره سازیهای نفت خام امریکا علایم روشنی از اینکه قیمت های نفت در حال خروج از محدوده تجاری اخیر خود هستند، به چشم می خورد. به گزارش بانک مزبور ، ما معتقد به ادامه روند نزولی سطح ذخیره سازیهای نفتخام و افت تعداد دکلهای حفاری فعال ایالات متحده و یا انجام اقدامات بیشتری از سوی اوپک برای جلوگیری از افت بیشتر قیمت های نفت هستیم. گلدمن‌ساکس پیش بینی می کند قیمت نفت خام WTI بازار نایمکس ظرف یک دوره کوتاه سه ماهه به ۴۷/۵۰ دلار در هر بشکه برسد. گفتنی است ، در هفته منتهی به ۳۰ ژوئن موجودی ذخایرنفت خام ایالات متحده آمریکا با ۶/۳ میلیون بشکه کاهش به ۵۰۲/۹ میلیون بشکه رسید که این رقم هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ برآوردهای انجام شده بسیار دور از انتظاربود.

این بانک همچنین یادآور شد معتقدیم واکنشهای محتاطانه بازار به چنین کاهشهایی با وجود افزایش تولید نفت لیبی و نیجریه لازم و ضروری است .گفتنی است لیبی و نیجریه در اواخر ماه جاری در اجلاس فنی اوپک شرکت خواهند کرد اما در خصوص اعمال محدودیت در تولید نفت این دو کشور صحبتی به میان نخواهد آمد . به گفته این بانک ما همچنان بر این باوریم که فرصت دیگری برای کاهش بیشتر میزان تولید نفت اوپک وجود دارد.

اما این امر می بایست از طریق اعلام عمومی به شیوه شوک و ترس انجام شود. بانک یاد شده همچنین تصریح کرد در هفته گذشته تعداد کل دکلهای فعال حفاری نفت و گاز آمریکا با ۱۲ عدد افزایش به ۹۵۲ عدد رسید . در گزارشهای پایان ماه جاری شرکت های اکتشاف و تولید نفت آمریکا ، ارزیابی واکنش صنعت نفت شیل آمریکا به کاهش قیمتهای نفت از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

با توجه به اینکه ما معتقدیم ماه آینده نقش اساسی برای آزمون اینکه تولید کنندگان نفت چه پاسخی به قیمت نفت ۴۵ دلار در هر بشکه WTI می دهند، دارد.

 

ارسال نظر