کد خبر : 40155

افزایش میزان فروش نفت خام عربستان به ژاپن

فروشندگان نفتخام خاورمیانه ژاپن را که چهارمین وارد کننده نفت جهان محسوب می شود را به عنوان یک بازار مرغوب و سودآور تلقی می کنند

افزایش میزان فروش نفت خام عربستان به ژاپن

پتروتحلیل- عربستان سهم بازار خود را در ژاپن افزایش داده است.

این اقدام از طریق فروش بیشتر نفت خام سبک عربستان به ژاپن به عنوان راهی برای جبران کاهش درآمدهای ناشی از کاهش تولید نفت اوپک صورت گرفته است.

فروشندگان نفت خام خاورمیانه ژاپن را که چهارمین وارد کننده نفت جهان محسوب می شود را به عنوان یک بازار مرغوب و سودآور تلقی می کنند زیرا پالایشگاههای آنها برای تامین امنیت بیشتر عرضه نسبت به سایر خریداران آسیایی ، مبالغ بیشتری را پرداخت می کند. عربستان با افزایش فروش نفت خام های سبک گران قیمت از طرفی بدنبال اجرای توافق نامه کاهش تولید نفت اوپک و سایر تولید کنندگان نفت غیر اوپک نیز است.

شایان ذکر است ، میزان واردات نفت خام ژاپن از عربستان بین ماههای ژانویه تا ژوئن به ۱/۳ میلیون بشکه در روز رسید که این رقم ۷/۷ درصد بیشتر از سال زمان مشابه قبل بود. براین اساس عربستان طی این دوره بزرگترین تامین کننده نفت خام ژاپن بوده است . دو منبع پالایشگاهی ژاپن اعلام داشتند؛ این افزایش واردات نفت خام ژاپن عمدتا نفت خام فوق سبک عربستان بوده که از سوی شرکت نفتی آرامکو به صورت چند محموله نفت اضافی با حجم بالای قرارداد به خریداران ژاپنی پیشنهاد شده است.

آمار وزارت دارایی ژاپن حاکی از آن است که هزینه های پرداختی ژاپن بابت خرید نفت طی ماه مه سال جاری با ۷۳ درصد افزایش نسبت به زمان مشابه سال قبل به ۳/۸۲ تریلیون ین ( ۳۳/۶۴ میلیارد دلار ) رسیده است .

 

ارسال نظر