کد خبر : 39358

بازگشت تاجران چینی به بازار صادرات پلی اتیلن و پلی پروپیلن

بازگشت تاجران چینی به بازار صادرات پلی اتیلن و پلی پروپیلن

پتروتحلیل- در هفته جاری تاجران چینی به شدت به بازار صادرات محموله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن به آسیای جنوب شرقی به ویژه ویتنام بازگشته اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، این تاجران در تلاش برای خالی کردن موجودی انبارهای خود هستند، این در حالی است که در داخل چین تقاضای ضعیف برای پلی اتیلن سبک نیز یکی از دلایلی است که تاجران را به شدت به بازار صادرات کشانده است.

یک تاجر مستقر در پکن گزارش داد که آنها در حال ارایه پیشنهادات صادرات مجدد برای پلی اتیلن سبک اروپا به آسیای جنوب شرقی هستند.

یک تاجر ویتنامی هم به وجود گسترده کالا و محموله های دوباره صادر شده از چین در سطوح رقابتی تر نسبت به واردات شرق خاورمیانه تاکید کرد: برخی از تولیدکنندگان محلی پیشنهادات پلی پروپیلن خود را کاهش داده اند.

یک تاجر جهانی هم گفت: منبع تایوانی ما در حال تجدید نظر برای قیمت های پلی پروپیلن با توجه به افت هزینه پروپیلن است. با این حال هنوز هم پیشنهادات صادرات مجدد از فروشندگان چینی کم است و این موضوع فروش ما را تحت تاثیر قرارداده است.

این در حالی است که در اوایل هفته جاری بازار پلی پروپیلن در جنوب شرقی آسیا ۱۰۰دلار نسبت به بازار چین رشد کرد. اگر چه حق بیمه قبلا زیر ۵۰ دلار در هر تن بود.

در بازار واردات پلی اتیلن سبک آسیای جنوب شرقی هم حق بیمه بیشتر از چین در ماه فوریه بود.

ارسال نظر