کد خبر : 37873

احتمال افزایش ۲۰ درصدی تعرفه واردات جوش شیرین

احتمال افزایش ۲۰ درصدی تعرفه واردات جوش شیرین

پتروتحلیل-اولین عرضه جوش شیرین صنعتی شرکت صنایع شیمیایی پترو طرح پارس روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالای ایران انجام شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، عرضه جوش شیرین این شرکت متعلق به واحد مشهد و با حجم ۱۰۰ تن انجام شد اما برروی این کالا معامله انجام نشد.

بلال حسینی، عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی پترو پارس در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، از احتمال عرضه جوش شیرین خوراکی در ماه آینده خبر داد و گفت: برای افزایش تعرفه واردات جوش شیرین اقدامات و مذاکراتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده و احتمالا تعرفه واردات این کالا ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: بهره برداری از واحد جوش شیرین شرکت صنایع شیمایی پتروپارس در شیراز از اسفندماه ۱۳۹۴ آغاز شد.

وی افزود: ظرفیت تولید جوش شیرین در این واحد ۱۰۰ تن به صورت روزانه است، اما در حال حاضر در این واحد ۴۰ تا ۵۰ تن جوش شیرین به صورت روزانه تولید می شود.

عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیماییپتروپارس با اشاره به اینکه افتتاح رسمی واحد شیراز ۲ ماه قبل توسط استاندار انجام شده است، خاطر نشان کرد: گریدهای تولیدی در واحدهای شیراز و مشهد به صورت کریستال، خوراکی و پودری مصارف صنعتی مانند آتش نشانی با خلوص ۹۸ تا ۹۹ درصد کاربرد دارد.

وی همچنین یکی از دلایل عدم معامله این کالا را در بورس، مصرف اندک گرید صنعتی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه جوش شیرین شرکت صنایع شیمیایی پتروپارس در خارج از بورس عرضه می شود، اکثر خریداران ترجیح می دهند به طور مستقیم اقدام به خرید از شرکت کنند.

در همین حال وجود جوش های وارداتی در بازار ایران نیز یکی دیگر از دلایل عدم معامله جوش شیرین شرکت پتروپارس عنوان می شود؛ چرا که در حال حاضر جوش شیرین چینی، ترکیه، پاکستان و اکراین در بازار ایران با قیمت هایی ارزان تر از داخلی یافت می شود.

ارسال نظر