کد خبر : 31477

رکورد شکنی دوباره جوش شیرین!

رکورد شکنی دوباره جوش شیرین!

پتروتحلیل- رقابت برای خرید جوش شیرین پتروشیمی رکود هفته قبل را شکست.

به گزارش «پتروتحلیل»، گر چه امروز عرضه جوش شیرین پتروشیمی شیراز ۳۰۰ تن بیشتر از هفته قبل بود، اما رقابت قیمتی بیشتری برای خرید این کالا انجام شد، به طوری که عرضه ۸۰۰ تنی این کالا ۲ هزار تن تقاضا داشت و میانگین ثبت شده برای خرید این کالا با عبور از یک هزار و ۶۹۰ تومان هفته گذشته به یک هزار و ۷۳۹ تومان رسید.

در بازار آزاد نیز قیمت جوش شیرین در محدوده یک هزار و ۹۸۰ تومان قرار گرفت.

به گفته کارشناسان بازار با وجود عرضه بیشتر از هفته گذشته، خریداران در مقابل افت قیمت ها مقاومت می کنند، این در حالی است که هنوز جوش شیرین چینی نیز به بازار داخل نرسیده است، از این رو اکثر کارشناسان این بازار معتقدند؛ تداوم عرضه جوش شیرین پتروشیمی شیراز با عرضه های زیاد می تواند به بازگشت بازار به روال سابق کمک کند.

با این حال روز گذشته همچنان منواتیلن گلایکول شازند و مارون و همچنین دی اتانول آمین شازند و استایرن مونومر پارس پس از جوش شیرین در کانون توجه خریداران قرار داشته با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند.

به گفته آگاهان بازار صادرات محموله ای بزرگ از منواتیلن گلایکول بازار این کالا را در داخل دچار اختلال کرده است. با این حال روز گذشته منو اتیلن گلایکول شازند و مارون تقاضایی بالاتر از عرضه داشت، به طوری که در مقابل عرضه ۳۳۰ تنی منواتیلن گلایکول شازند، صف تقاضای ۵ هزار و ۴۰۱ تنی شکل گرفت، قیمت پایه این محصول یک هزار و ۷۸۲ تومان و نرخ خرید آن یک هزار و ۹۶۰ تومان رقم خورد. منواتیلن گلایکول مارون نیز ۶۶۰ تن عرضه و یک هزار و ۲۹۸ تن تقاضا داشت و میانگین قیمت ثبت شده برای آن یک هزار و ۸۴۲ تومان بود.

همچنین دی اتانول آمین پتروشیمی شازند نیز تقاضای بالایی داشت، به طوری که عرضه ۱۷۶ تنی آن یک هزار و ۳۴۲ تن تقاضا داشت. قیمت پایه آن ۳ هزار و ۲۲۷ تومان بود و معامله گران نرخ ۳ هزار و ۵۵۰ تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

استایرن مونومر پارس نیز با وجود اینکه اورهال خود را پشت سر گذاشته، اما همچنان تقاضای بالایی را ثبت می کند، برخی از کارشناسان بازار معتقدند؛ افزایش عرضه از سوی پارس می تواند بازار این کالا را به تعادل برساند.

با این حال روز گذشته عرضه یک هزار و ۵۱۲ تنی استایرن مونومر ۳ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۹۳۴ تومان بود و قیمت میانگین برای خرید آن ۳ هزار و ۱۵۹ تومان ثبت شد.

از کالاهای شیمیایی بی اقبال روز گذشته می توان به دی اتیلن گلایکول مارون، زایلین مخلوط بندرامام، کربنات سدیم سبک شیراز، دی اتیل هگزانول شازند، منومر وینیل استات شازند و اسیداستیک فن آوران اشاره کردکه بخشی از تناژ عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شدند. آرگون فجر، اوره صنعتی شیراز و الکیل بنزن خطی سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران نیز مشتری نداشتند.

ارسال نظر