کد خبر : 31384

جوش شیرین چینی در راه ایران

جوش شیرین چینی در راه ایران

پتروتحلیل- برخی از آگاهان بازار در بازار شیمیایی از ورود محموله جوش شیرین چینی تا ۱۵ روز آینده به بازار ایران خبر می دهند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در حالی رقابت برای خرید جوش شیرین پتروشیمی شیراز بالا گرفته است که برخی از فعالان این بازار می گویند: تا ۱۵ روز آینده محموله جدید جوش شیرین چینی وارد بازار ایران خواهد شد.

البته امروز نرخ جوش شیرین در بازار داخل با نوسان زیادی از سوی معامله گران عنوان می شد، برخی از آگاهان بازار می گویند: افرادی که در هفته های اخیر اقدام به خرید جوش شیرین با قیمت های بالا کرده اند، حاضر به فروش محصولات خود در بازار داخل نیستند.

از این رو قیمت های امروز با تفاوت های فاحشی از سوی معامله گران عنوان می شد.

علی نمازی، کارشناس بازار شیمیایی درباره معاملات جوش شیرین به خبرنگار «پتروتحلیل»، گفت: به نظر می رسد افرادی در حال بازارسازی برای افزایش قیمت این کالا هستند.

این در حالی است که تنها در شرایط فعلی، افزایش عرضه جوش شیرین می تواند از ادامه این روند جلوگیری کند.

به گفته نمازی، در هفته های اخیر حجم جوش شیرین چینی در بازار داخل به دلیل به صرفه نبودن واردات آن، به شدت کاهش یافته و این موضوع به بازارسازی برخی نوسان گیران کمک کرده است.

این در حالی است که پیش از تنش قیمتی در بازار جوش شیرین، قیمت جوش شیرین چینی ۱۱۰۰ تومان از سوی معامله گران اعلام می شد، اما با توجه به رقابت قیمتی در هفته های اخیر برای جوش شیرین پتروشیمی شیراز ، اکثر معامله گران احتمال می دهند جوش شیرین چینی در محدوده ۱۵۰۰ تومان در بازار داخل قیمت گذاری شود.

هفته گذشته جوش شیرین شیراز که با حجم ۵۰۰ تن عرضه شده بود، بیش از ۲ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه آن یک هزار و ۱۹۵ تومان بود و معامله گران برای خرید این کالا میانگین قیمت یک هزار و ۶۹۰ تومان را ثبت کردند.

میثم باقری کوپایی ، مدرس دانشگاه علامه طباطبایی و مشاور بورس کالا و انرژی کارگزاری بانک مسکن در این باره به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: معاملات جوش شیرین در هفته های اخیر با تقاضای بالایی از سوی خریداران روبه رو شده است و به نظر می رسد علاوه بر مصرف کنندگان این کالا، برخی از سفته بازان نیز وارد بازار جوش شیرین شده و در حال نوسان گیری از این کالا هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بهترین راه کنترل بازار جوش شیرین افزایش عرضه و یا کنترل مقدار خرید اولیه است.

امروز در بازار داخل برخی از افرادی که در هفته های اخیر برای خرید جوش شیرین رقابت کرده اند، نرخ این کالا را تا محدوده ۲ هزارتومان در هر کیلو عنوان کردند، با این حال گزارشی از معامله بر روی این کالا در بازار داخل از سوی معامله گران عنوان نشده است.

ارسال نظر