کد خبر : 36815

استقبال اروپایی ها برای سرمایه گذاری در طرح های هلدینگ خلیج فارس

پتروتحلیل- مدیرعامل شرکت بین الملل پتروشیمی از استقبال شرکتهای اروپایی برای سرمایه گذاری در طرحهای پالایشگاه بیدبلند ۲، هرمز، هنگام، ان جی ال ۳۲۰۰، آپادانا، طرح های توسعه بندرامام و اروند خبر داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، عیسی مشایخی با اشاره به این که این شرکت موضوع تأمین منابع مالی از بازارهای بین المللی و جذب سرمایه گذاری را در دستور کار دارد، به تاثیر مثبت برجام بر جذب سرمایه گذاری و به جریان افتادن مذاکرات مختلف با شرکت های بین المللی اشاره کرد و گفت: پیش از برجام حتی تمایل به حضور نیز وجود نداشت.

وی از موارد مثبت برجام به آغاز مذاکرات با شرکتهای خارجی و تسهیل در مراودات و پیش بینی برای «بازشروع» برنامه های تجاری اشاره کرد و افزود: مذاکراتی با شرکتهای مختلف خارجی در جریان است که منتظر هستیم منجر به امضای موافقتنامه و قراردادهای مربوطه شود.

مدیرعامل شرکت بین الملل پتروشیمی تصریح کرد: در این راستا مذاکرات گسترده ای با شرکتهای مختلف اعم از اروپایی و آسیایی از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، کره جنوبی، چین و هند و ... صورت گرفته است که پیشنهاد مشارکت در طرحهای هلدینگ خلیج فارس و تأمین منابع مالی طرحها را پس از رفع موانع پیشنهاد کرده اند.

وی گفت: استقبال شرکتهای اروپایی و آسیایی برای مشارکت و تامین منابع مالی طرحهای هلدینگ خلیج فارس از جمله پالایشگاه بیدبلند ۲، هرمز، هنگام، ان جی ال ۳۲۰۰، آپادانا، طرحهای توسعه بندرامام و اروند اعلام شده است و مذاکرات با آنها تداوم دارد.

ارسال نظر