کد خبر : 36262

پتروشیمی بوعلی تا سه هفته آینده به مدار تولید برمی گردد

پتروتحلیل- پتروشیمی بوعلی تا سه هفته آینده به مدار تولید برمی گردد.

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: استفاده حداکثری از توانمندی نیروها و متخصصان بومی از اولویت های عمده شرکت هلدینگ خلیج فارس بوده و مادامی که توان ساخت و مهندسی در کشور وجود داشته باشد، سراغ شرکت های خارجی نمی رویم.

عادل نژادسلیم اظهار داشت: از این رو با توجه به تجربه گذشته و آگاهی از توان داخلی، ساخت مخزن ۲۰۰۱ پتروشیمی بوعلی سینا که در اخیرا دچار حریق شد، به شرکت های داخلی واگذار شده و با تکیه بر توان داخلی بازسازی می شود.

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس گفت: باید دید که توان داخلی در واحد پارازایلین چه میزان است، اگر این توان وجود داشته باشد، بازسازی بخش آسیب دیده پتروشیمی بوعلی نیز با تکیه بر توان داخلی ها به سرانجام می رسد.

نژاد سلیم تصریح کرد: با درخواست سازندگان داخلی برای تامین تجهیزات مجتمع پتروشیمی بوعلی، آزمون سختی برای سازندگان و شرکت های مهندسی وجود دارد که می تواند خودکفایی توان داخلی در صنعت نفت را اثبات کند.

وی با اعلام خبر بازگشت پتروشیمی بوعلی سینا طی سه هفته آینده به مدار تولید گفت:برای این منظور نیاز است براساس برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکل و راه اندازی مجدد این فاز اقدام شود.

نژاد سلیم اظهار داشت: به دنبال این حادثه سازندگان داخلی نیز برای تامین تجهیزات و نصب و راه اندازی آن بخش از تجهیزات مجتمع پتروشیمی بوعلی که دچار حریق شد، اعلام آمادگی کردند.

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس افزود: با توجه به نظر وزیر نفت و تصمیم هلدینگ خلیج فارس می توان گفت که سازندگان داخلی باید به سرعت با تشکیل کارگروه ویژه بهترین تجهیزات ساخت داخل را تحت نظارت بازرسان فنی در شرکت های مورد نظر تامین کند.

آتش سوزی در برج ٨٠٠١ با ١٢١ متر ارتفاع به عنوان بلندترین برج های پتروشیمی کشور، بامداد پنجشنبه ١٧ تیرماه تقریبا به طور کامل مهار شد.

آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح پنجشنبه مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید که بامداد شنبه نوزدهم تیرماه مهار شد.

به گفته مدیران شرکت بیمه ایران، این آتش سوزی ۶۰ میلیون یورو خسارت وارد کرد.

ارسال نظر