کد خبر : 36734

انتظار کاهش قیمت نفت خام در بازار فیوچرز

انتظار کاهش قیمت نفت خام در بازار فیوچرز

پتروتحلیل- در پی افزایش موجودی نفت خام آمریکا در هفته قبل و تشدید نگرانی ها در مورد مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی، قیمت نفت خام طی داد و ستد روز چهارشنبه ۱۰ اوت کاهش یافت.

بدین ترتیب، قیمت نفت خام برنت در بازار ICE لندن برای تحویل در ماه اکتبر با ۹۳ سنت ( ۲/۱ درصد) افت، در سطح بشکه ای ۴۴/۰۵ دلار قرار گرفت. همچنین، قیمت نفت خام WTI در بازار نایمکس نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر با ۱/۰۶ دلار ( ۲/۴۸ درصد) کاهش، در سطح بشکه ای ۴۱/۷۱ دلار به تثبیت رسید. بنابراین، حق مرغوبیت نفت خام شاخص اروپا نسبت به نفت خام شاخص آمریکا برای ماه اکتبر از ۱/۴۸ دلار روز سه شنبه به ۱/۵۹ دلار در هر بشکه در روز چهارشنبه افزایش یافت. اداره اطلاعات انرژی آمریکا ( EIA) در گزارش هفتگی خود وضعیت موجودی های نفت این کشور را منتشر ساخت که طی آن نشان می داد، حجم موجودی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به پنجم اوت ۱/۰۵ میلیون بشکه افزایش یافته و مقدار آن به ۵۲۳/۶ میلیون بشکه رسیده است. همچنین، میزان موجودی نفت خام در منطقه کوشینگ اوکلاهما نیز ۱/۲ میلیون بشکه رشد یافته است. در مقابل، میزان واردات روزانه آن با ۳۳۴ هزار بشکه افت به ۸/۴ میلیون بشکه در روز رسید. به علاوه، میزان ذخیره سازی بنزین و فرآورده های میان تقطیر به ترتیب با ۲/۸ و ۱/۹ میلیون بشکه کاهش، در سطوح ۲۵۳/۳ و ۱۵۱/۱ میلیون بشکه قرار گرفتند.

بررسی روند قیمت نفت خام های شاخص

۱۰oill

علاوه بر تاثیر کاهنده موجودی نفت خام آمریکا بر قیمت ها، انتشار اخبار افزایش تولید نفت عربستان در ماه ژوئیه ( ۱۰/۶۷ میلیون بشکه در روز) شدیداٌ بازار نفت را تحت تأثیر قرار داده و نگرانی ها در خصوص مازاد عرضه نفت را تشدید نمود و بدین ترتیب نقش بزرگی در کاهش قیمت ها داشت. در این راستا، پیش بینی ها از افزایش تولید نفت آمریکا با توجه به روند رو به رشد تعداد دکل های حفاری نفتی این کشور حکایت دارد که این مسئله باعث شکل دهی انتظارت بازار در جهت کاهش قیمت ها شده است به طوری که حتی این انتظارات، بازار فیوچرز نفت خام را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در این میان، از یک سو، چشم انداز تیره اقتصاد جهانی سبب آهنگ کند تقاضای جهانی نفت گردیده و از سوی دیگر، فزونی عرضه نفت نسبت به تقاضای آن موجب تشدید نگرانی ها و عدم اطمینان در بازار های مالی شده است که این امر موقعیت Short در بازار فیوچرز نفت خام را تقویت نمود.

بررسی وضعیت در بازار فیوچرز

۱۰oillll

ارسال نظر