کد خبر : 36593

نزول نفت

نزول نفت

پتروتحلیل- در پی کاهش فراتر از انتظار موجودی بنزین آمریکا در گزارش منتشره اداره اطلاعات انرژی این کشور، بهای نفت خام در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت. بدین ترتیب، قیمت نفت خام برنت در بازار ICE لندن برای تحویل در ماه اکتبر با ۱/۳۰ دلار ( ۳/۱ درصد) رشد، در سطح بشکه ای ۴۳/۱۰ دلار به تثبیت رسید. همچنین قیمت نفت خام WTI در بازار نایمکس نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر با ۱/۳۲ دلار ( ۳/۳ درصد) افزایش، در سطح بشکه ای۴۰/۸۳ دلار قرار گرفت. اداره اطلاعات انرژی آمریکا ( EIA) در گزارش هفتگی خود وضعیت موجودی های نفت این کشور را منتشر ساخت که طی آن نشان می دهد، حجم موجودی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ ژوئیه ۱/۴ میلیون بشکه افزایش یافته و مقدار آن به ۵۲۲/۵ میلیون بشکه رسیده است. همچنین واردات روزانه آن ۳۰۰ هزار بشکه (۳/۶ درصد) رشد به ۸/۷ میلیون بشکه در روز رسید. در حالی که میزان تولید آن با ۵۵ هزار بشکه افت در سطح ۸/۴۶ میلیون بشکه در روز قرار گرفت. به علاوه، میزان موجودی نفت در منطقه کوشینگ و اکلاهما نیز ۱/۱ میلیون بشکه کاهش یافت.

در این میان، افت موجودی بنزین این کشور ( ۳/۲ میلیون بشکه) فراتر از پیش بینی انجمن نفت آمریکا ( API) در روز قبل از آن (۵۰۰ هزار بشکه) باعث رشد قیمت نفت خام در روز چهارشنبه گردید. بدین ترتیب میزان موجودی بنزین آمریکا به ۲۳۸/۱ میلیون بشکه رسید. این در حالی است که میزان ذخیره سازی فرآورده های میان تقطیر این کشور با ۱/۱ میلیون بشکه بیشتر شده و به ۱۵۳/۱ میلیون بشکه رسید.

بررسی موجودی نت آمریکا در هفته منتهی به سوم اوت

۳oilj

از سوی دیگر، قیمت نفت خام برنت که در سه ماهه اول سال جاری به ۲۷ دلار تقلیل یافته بود، در ماه ژوئن تحت تاثیر اجلاس اوپک در این ماه ( تصمیم گیری در مورد کاهش تولید) قیمت ۵۳ دلار را تجربه نمود، اما بعد از عدم توافق اعضای این سازمان و اختلالات تولید نفت در طی روز های قبل انتظارات بازار را در جهت نزول قیمت ها شکل داد. با این وجود، گزارش این اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز قبل به طور موقتی توانست تا حدودی این انتظارات را تعدیل نماید.

بررسی روند قیمت نفت خام شاخص

۳oil1j

علاوه بر این، مازاد عرضه فراوان فرآورده های نفتی، چشم انداز تیره تقاضای نفت در اثر آهنگ کند رشد اقتصادی در اروپا و آسیا، افزایش تولید نفت اوپک و جنگ قیمتی جدید عربستان به عنوان متغیر هایی برای شکل دهی انتظارات بازار نفت در راستای کاهش قیمت در روز های قبل عمل نموده اند. در این راستا، دست اندرکاران بازار بر این باورند، که قیمت نفت در طی روز های آینده سیر نزولی خود را ادامه خواهد داد و پیش بینی می نمایند، قیمت ۳۵ دلار در هر بشکه را تجربه نماید. در حالی که تحلیل گران گلدمن ساکس نوسان قیمت نفت در دامنه قیمتی ۴۵ تا ۵۰ دلار برآورد می نمایند.

ارسال نظر