کد خبر : 35767

اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز به ظرفیت ۱۰۰ درصد تولید رسید

پتروتحلیل- پتروشیمی شیراز برای اولین بار در سه ماه گذشته و پس از راه اندازی واحد های جدید اوره و آمونیاک سوم خود به ظرفیت ۱۰۰% تولید رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، با احتساب ظرفیت فعلی تولید، رکوردی جهانی از لحاظ زمان راه اندازی و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید در این شرکت در مقایسه با سایر رقبای داخلی و خارجی ثبت شده است. براساس این گزارش، همزمان با راه اندازی طرح سوم اوره وآمونیاک پتروشیمی شیراز، طرح های مشابه در مالزی به مرحله راه اندازی رسیدند که طبق برنامه ریزی انجام شده در آن شرکت ها، شش ماه اول صرفا جهت راه اندازی و شش ماه دوم جهت رسیدن به ظرفیت تولید ۶۵% پیش بینی شده بود، از این رو پتروشمی شیراز، در مقایسه با این طرح ها رکودی در خور توجه ثبت کرده است.

این در حالی است که تاکنون ۶۰ هزار تن از محصولات تولیدی این واحدهای جدید به فروش صادراتی رسیده است و باقیمانده تناژ تولیدی در اختیار بازار داخلی قرار گرفته است. از سوی دیگر پتروشیمی شیراز که همواره پیشناز در بهره برداری بهینه از دارایی ها بوده و تولید واقعی بالا تر از ظرفیت اسمی را محقق کرده است، در حال برنامه ریزی جهت تعریف پروژه های سرمایه های جدید به منظور افزایش نرخ تولید از واحدهای جدید است. در این راستا مدیریت بازرگانی شرکت با بهره گیری از روشهای نوین و علمی بازاریابی و با تکیه به نتایج مطالعات و تحقیقات بازار در حال افزایش سهم بازار داخل و خارج جهت فروش محصولات جدید است.

ارسال نظر