کد خبر : 35488

تاثیر مثبت «شیراز» بر شاخص کل

تاثیر مثبت «شیراز» بر شاخص کل

پتروتحلیل- در پایان معاملات آخرین روز کاری این هفته، شاخص کل بورس تهران کمتر از ۲ واحد افزایش یافت و به رقم ۷۵ هزار و ۸۷۲ واحد رسید. اما در بازار فرابورس آیفکس ۴ واحد ارزش خود را از دست داد و ۸۰۸ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار امروز پتروشیمی شیراز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بازگشایی شد و پس از معامله ۱٫۳ میلیون سهم ۱۶ درصد رشد کرد و با تاثیر مثبت ۴۷ واحدی از منفی شدن شاخص کل بورس جلوگیری کرد. اما در گروه پتروشیمی امروز نیز همانند روزهای گذشته ارزش معاملات و ارزش سهام این گروه کاهشی بود به طوری که نمادهای وپترو، پارسان، خراسان و شپترو که در محدوده منفی نوسان داشتند و با کاهش قیمت همراه شدند.

در گروه پالایشی شرکت پالایش نفت بندرعباس پس از ارائه گزارش عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه ۹۴ و تغییر زیان ۲۰ ریالی به سود۱۷ ریالی آماده بازگشایی شد اما در وقت قانونی معاملات تعیین قیمت نشد و معاملات این پالایشی به روز شنبه موکول شد. از سویی دیگر نمادهای پالایشی شبریز، شتران، شاوان و شراز اندکی مثبت شدند. در معاملات روز جاری سرمایه گذاری صنعت نفت پس از معامله نزدیک به ۴۰ میلیون سهم ۴٫۸ درصد رشد کرد و با صف خرید بازار امروز را پشت سر گذاشت.

ارسال نظر