کد خبر : 35030

تعطیلی کارخانه ها عامل ثبات قیمت پی وی سی در چین

تعطیلی کارخانه ها عامل ثبات قیمت پی وی سی در چین

پتروتحلیل- در چین قیمت های پی وی سی وارداتی روندی ثابت را در هفته گذشته دنبال کردند و کاهش تقاضا در پی تعطیلی کارخانه ها در این منطقه که مانع از کاهش قیمت ها شد، عامل این مسئله بود.

به گزارش «پتروتحلیل»،در این میان، مبادلات کاملا محدود بودند و اکثر معامله کنندگان در حال حاضر و در انتظار اعلام قیمت های تولیدکننده بزرگ تایوانی در هفته آتی به حاشیه رفته اند. خریداران پی وی سی اظهار داشته اند که آن ها پیش بینی می کنند به سبب کاهش تقاضا از طرف هند به خاطر فرارسیدن فصل باران های موسمی و عرضه بیش از حد قیمت های اعلام شده از طرف این تولیدکننده تایوانی ثابت خواهند ماند یا شاهد کاهشی متوسط خواهد بود. قیمت های پی وی سی وارداتی به چین به صورت (CFR) در این هفته ثابت بوده و بین ۸۲۰ تا ۸۳۰ دلار در هر تن گزارش شده اند.

در بازار داخلی چین، قیمت های پی وی سی غالبا در محاسبات هفتگی بدون تغییر بودند، اگرچه برخی فروشندگان اعلام کرده اند که به سبب کاهش تقاضا قیمت های خود را به میزان جزئی کاهش داده اند. یک تولیدکننده اظهار داشته است: «مشتریان ما تمایلی به قبول قیمت های فعلی ما ندارند زیرا معتقدند تولیدکننده بزرگ تایوانی به سبب کاهش تقاضا از طرف هند قیمت های پایین تری را اعلام خواهد کرد. در حال حاضر اکثر فروشندگان چینی تلاش می کنند محصولاتشان را در بازار صادراتی به فروش برسانند زیرا به نظر می رسد تقاضا در بازار جنوب شرقی آسیا نسبت به بازار داخلی این کشور بهتر است.

یک تولیدکننده پی وی سی استیلین پایه اضافه کرده است: «بازار داخلی روند کاهشی دارد، ما قیمت های پی وی سی صادراتی خود را به بازار آسیای جنوب شرقی که وضعیت تقاضا در حال حاضر در آنجا مناسب است ثابت نگه داشتیم اما قیمت های محصولات صادراتی خود در دیگر بازارها را تا ۱۰ دلار در هر تن کاهش دادیم. ما احساس می کنیم باتوجه به کاهش تقاضا در هند در پی فرارسیدن فصل باران، تولیدکننده بزرگ تایوانی قیمت های محصولات خود برای ماه ژوئن را در بازارهای آسیایی کاهش خواهد داد.» در این میان قیمت های پی وی سی استیلن پایه صادراتی چین به صورت (FOB) بین ۷۳۵ تا ۷۴۵ دلار در هر تن گزارش شده است.

تغییرات چشمگیری برای بازار پی وی سی چین در کوتاه مدت پیش بینی نمی شود. با این وجود، معامله کنندگان غالبا تصدیق می کنند باتوجه به کاهش تقاضا در هند به سبب فصل باران های موسمی در هفته آتی تولیدکننده بزرگ تایوانی قیمت های خود را بدون تغییر یا با با کاهش اعلام خواهد کرد.

ارسال نظر