کد خبر : 34786

بالاترین فاصله قیمتی پی وی سی اتیلنی و استیلنی

بالاترین فاصله قیمتی پی وی سی اتیلنی و استیلنی

پتروتحلیل- تفاوت قیمت پی وی سی اتیلنی و پی وی سی استیلنی به بالاترین میزان در سه ماه گذشته رسیده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، هفته گذشته در چین همزمان با آنکه فروشندگان قیمت های پی وی سی استیلن پایه خود را به میزان قابل رقابتی کاهش دادند و در حالی که قیمت پی وی سی اتیلن پایه از طرف صنایع بالادستی همچنان تقویت می شود تفاوت قیمت بین پی وی سی اتیلن پایه و پی وی سی استیلن پایه افزایش یافته است.

براساس اطلاعات CHEMORBIS فاصله بین قیمت های پی وی سی اتیلن پایه و پی وی سی استیلن پایه به میزان ۴۴ دلار در هر تن در مقایسه با پایان ماه مارس افزایش داشته است و در حال حاضر به ۹۳ دلار در هر تن که بالاترین میزان خود از پایان ماه ژانویه تاکنون می باشد، رسیده است.

منبعی وابسته به یک تولیدکنندۀ پی وی سی اتیلن پایه اعلام کرده است: «به دلیل بالا ماندن قیمت ها در بازارهای صنایع بالادستی قیمت ها در بازار پی وی سی در این هفته تغییر چندانی نداشته است. با این وجود ما حاضر به مذاکره بر سر قیمت های پیشنهادی فعلی خود هستیم». یک تاجر مستقر در شانگهای گزارش کرده است قیمت پی وی سی اتیلن پایه در هفته گذشته ثابت بود و اضافه کرده است: «میزان تقاضا به خصوص از طرف خریداران ثابت پی وی سی پایین بوده است.»

همچنین نمایشگاه CHINAPLAS نیز بر بازار تأثیر گذاشته است زیرا بسیاری از معامله کنندگان میز کار خود را به منظور شرکت در این نمایشگاه ترک کردند. در بازار واردات قیمت ها بین ۸۲۰ تا ۸۳۰ دلار در هر تن به صورت (CFR) اعلام شده اند. بیشتر فروشندگان پس از اعلام افزایش قیمت های ماه می از طرف یک شرکت بزرگ تایوانی قیمت های قراردادهای پی وی سی خود برای این ماه را با روندی افزایشی به پایان رساندند. از آنجا که معامله کنندگان منتظر دریافت پیشنهادات جدید برای ماه جوئن میباشند و از اینرو به حاشیه رفته اند، انجام معاملات در پایان هفته گذشته بسیار کم بود.

به گفته برخی معامله کنندگان سهم تخصیص یافته به چین در ماه جوئن ممکن است محدود شده باشد زیرا انتظار می رود بیشتر تولیدکنندگان امریکایی در پی انفجار تاسیسات PMV PAJARITOS مکزیک در هفته گذشته سهمیه خود را کاهش دهند. بعلاوه برخی کارخانجات تولید وینیل کلراید برای تعمیرات بین ماه می تا ژوئن تعطیل خواهند شد که این موضوع در آینده نزدیک احتمال بالا رفتن قیمت ها را تقویت می کند.

از طرف دیگر برخی معامله کنندگان استدلال میکنند به دلیل پایان فصل افزایش تقاضا در اسیا و فرارسیدن فصل بارندگی در هند قیمت های پی وی سی در آسیا به اوج خود نزدیک شده اند. به گفته انها تقاضای کم از طرف مشتریان ثابت پی وی سی در کوتاه مدت باعث ایجاد تغییراتی در جو این بازار خواهد شد.

ارسال نظر