کد خبر : 34179

افزایش اختلاف قیمت پی وی سی های اتیلنی و استیلینی

افزایش اختلاف قیمت پی وی سی های اتیلنی و استیلینی

پتروتحلیل- در هفته گذشته در چین به سبب افزایش قیمت های اتیلن در بازار نقدی، قیمت های پی وی سی اتیلنی روندی ثابت و رو به رشدی را داشتند، در حالی که قیمت های پی وی سی استیلنی در هفته گذشته غالبا بدون تغییر باقی ماندند.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده های شاخص قیمت پایگاه تحلیلی ChemObris به سبب افزایش قیمت های پی وی سی اتیلنی اختلاف قیمت ها بین این این محصول و پی وی سی استیلنی نسبت به هفته ماقبل از این در حدود ۱۵ دلار در هر تن افزایش یافت. قیمت های پی وی سی اتیلنی در بازار داخلی این کشور شاهد افزایش قیمتی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ یوآن (۱۵ تا ۲۳ دلار) در هر تن بود.

یک تولیدکننده پی وی سی اتیلینی اظهار کرده است: «قیمت های پی وی سی در بازار معاملات آتی بورس کالای Dalian در محاسبات هفتگی شاهد کاهش ۳۳۰ یوآنی (۵۱ دلاری) در هر تن بود. با این وجود افزایش قیمت های اتیلن در بازار آسیا بالا رفتن قیمت های پی وی سی اتیلنی را تقویت کرد. در این میان ما شاهد تقاضای بهتری در بازار صادراتی نسبت به بازار داخلی بودیم و در حال حاضر سهمیه محصولات صادراتی خود برای ماه آوریل را کاملا به فروش رسانده ایم.» داده های نرم افزار قیمت پایگاه تحلیلی ChemObris نشان می دهد که قیمت های اتیلن در بازار نقدی چین (CFR) در هفته گذشته ثابت بوده و همچنان در بالاترین حد خود در ۸ ماه گذشته باقی ماندند.

در بازار وارداتی معامله کنندگان گزارش داده اند که به سبب اینکه بسیاری از فروشندگان ترجیح داده اند محموله های خود را به هند بفرستند که تقاضا در آنجا از ابتدای فصل افزایش فروش این محصول دائما بالا بوده است، میزان عرضه در بازار چین پایین بوده است. یک معامله کننده گفته است: «ما معتقدیم ممکن است تولیدکنندگان بزرگ پی وی سی باتوجه به افزایش قمیت های اتیلن و تقاضا در هند، قیمت های خود برای ماه مِی را بالا ببرند.» معامله کننده دیگری به در جریان بودن فصل تعطیلی کارخانه به منظور فعالیت های حفظ و نگهداری اشاره کرده و اظهار داشته است: «ما معتقدیم تعطیلی کارخانه در سرتاسر منطقه موجب بالا ماندن قیمت های پی وی سی برای یک ماه دیگر خواهد شد.»

پیش بینی می شود قیمت های پی وی سی پیش از اعلام قیمت های ماه می تغییر چشمگیری نداشته باشند. معامله کنندگان معتقدند که به سبب افزایش تقاضا در هند و افزایش قیمت های صنایع بالادستی و همچنین تعطیلی چندین کارخانه، ممکن است فروشندگان تصمیم بگیرند قیمت های خود را برای در بازارهای منطقه ای برای یک ماه دیگر بالا ببرند. در اخبار تولید آمده است شرکت Shin-Etsu ژاپن قصد دارد واحد پی وی سی خود در Kashima را با ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن در سال به منظور فعالیت های حفظ و نگهداری در بازه زمانی مِی و ژوئن تعطیل نماید.

ارسال نظر