کد خبر : 34074

خودنمایی «پی وی سی»

خودنمایی «پی وی سی»

پتروتحلیل- همانطور که انتظار می رفت قیمت پایه اکثر محصولات پلیمری روندی صعودی داشتند و در صدر آنها پی وی سی با بیشترین افزایش خودنمایی می کند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در صدر افزایش قیمت محصولات پلیمری پی وی سی ها با ۱۸٫۶ درصد قرار دارند. به این ترتیب پی وی سی گرید ۶۵ از رقم ۲ هزار و ۱۹۷ تومان در ۱۶ اسفند سال ۹۴ به ۲ هزار و ۶۰۶ تومان در ۱۵ فروردین سال ۹۵ رسید.

همچنین قیمت پی وی سی گرید ۷۰ نیز از رقم ۲ هزار و ۴۱۶ تومان به رقم ۲ هزار و ۸۷۷ تومان در سال جدید رسید.

در رده دوم افزایش قیمت ها پلی استایرن های معمولی و مقاوم با ۱۱٫۲ و ۱۰٫۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته قرار دارند، همچنین قیمت پلی اتیلن های سنگین دورانی و تزریقی نیز در اعلام جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیست به اسفند سال گذشته ۱۰٫۴ درصد رشد قیمت داشتند.

در همین حال پلی اتیلن های ترفتالات گرید آمورف و بطری نیز با رشدی معادل ۹٫۳ درصد در رده بعدی افزایش قیمت ها نسبت به اسفند سال گذشته قرار دارند.

پلی پروپیلن های نساجی نیز نسبت به اسفند ماه روندی افزایشی داشتند، به طوری که از رقم ۲ هزار و ۸۸۴ تومان به ۳ هزار و ۱۳۴ تومان رسیدند. پلی استایرن های انبساطی هم از رقم ۳ هزار و ۹۴۵ تومان در اسفندماه سال ۹۴ به رقم ۴ هزار و ۲۶۰ تومان در سال جدید رسیدند.

در رده های بعدی رشد قیمت نیز پلی اتیلن های ترفتالات نساجی، سوپر برایت و پلی پروپیلن های شیمیایی با ۷٫۴ درصد رشد قرار دارند.

همچنین کمترین افزایش قیمت ها نیز نسبت به اسفند سال گذشته متعلق به پلی اتیلن های سنگین بادی، سبک فیلم، سنگین اکستروژن، سنگین فیلم و سبک خطی است، به طوری که پلی اتیلن های سنگین بادی، سبک فیلم و سنگین اکستروژن حدودا ۶ درصد و پلی اتیلن های سنگین فیلم و سبک خطی حدودا ۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد قیمت داشتند.

در همین حال قیمت دلار نیز با افزایش اندک در محاسبات نرخ محصولات پتروشیمی لحاظ شده است، به طوری که از رقم ۳ هزار و ۴۵۲ تومان به ۳ هزار و ۴۸۴ تومان رسیده است.

farvardin15

ارسال نظر