کد خبر : 32882

احتیاط قیرسازان شکست

احتیاط قیرسازان شکست

پتروتحلیل-وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز امروز با رقابت خریداران بورسی روبه رو شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، افت قیمت وکیوم باتوم تا مرز ۳۷۳ تومان یکی از دلایلی است که ورود به مبادلات را برای معامله گران آسان کرده است. سیدجلالی، مدیرعامل نگین گام پارس در این باره به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: در حال حاضر قیمت وکیوم باتوم در کف قیمتی خود قرار دارد و احتمال کاهش قیمت وکیوم باتوم اندک است. از این رو احتیاط معامله گران برای ورود به معاملات کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: کاهش قیمت وکیوم باتوم و قیر در ماه اخیر سبب شده تا قیمت های ایران در محدوده نرخ های ترکیه قرار بگیرد. این در حالی است که پیش تر قیمت قیر در ایران گران تر از ترکیه بود و به این ترتیب مدت ها بود که صادرات قیر به ترکیه متوقف شده بود.

با این حال امروز در تالار فرآورده های نفتی، وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز و بندرعباس با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند، به طوری که عرضه وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز که ۱۴ هزارتن بود، بیش از ۳۰ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳۷۳ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا ۳۹۳ تومان رقم خورد.

عرضه ۱۵ هزارتنی وکیوم باتوم بندرعباس هم ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا داشت و با قیمت ۳۹۲ تومان مورد معامله قرار گرفت. عرضه ۱۰ هزارتنی وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز هم به میزان ۲ هزارتن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳۹۲ تومان معامله شد.

همچنین گوگرد گرانوله پالایش نفت تبریز نیز در این روز به میزان ۲۳۰ تن با قیمت پایه ۲۴۳ تومان مورد معامله قرار گرفت.

به این ترتیب امروز ۳۱ هزار تن وکیوم باتوم شرکتهای پالایش نفت تبریز، شیراز و بندرعباس به ارزش ۱۲۱ میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی داد و ستد شد.

علاوه بر وکیوم باتوم امروز، ۷۹۸ تن انواع مواد پلیمری، ۷۶۱ تن انواع مواد شیمیایی،۲۵۰ تن انواع گوگرد، ۶ هزار و ۵۰۱ تن قیر هم مورد معامله قرار گرفت.

در تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز ۲۴ هزار تن قیر ۶۰۷۰ و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی شامل ۲۱ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت قیرآکام به قیمت ۱۵۵ دلار و ۴ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت صنعت قیر پارسیان انرژی به قیمت۱۷۰ دلار در هر تن و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی شرکت شرق دنیا به قیمت ۳۰۰ دلار در هر تن به صورت نقدی در تالار صادراتی مورد معامله قرار گرفت.
ارسال نظر