کد خبر : 23257

وکیوم باتوم تبریز با رقابت خریداری شد

images (10)

پتروتحلیل- امروز در تالارفرآورده های نفتی و پتروشیمی وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز و سودکاستیک بندرامام با تقاضای بالاتری نسبت به عرضه روبه رو شدند.

به گزارش «پتروتحلیل» امروز ۷ هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تبریز و ۶ هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت بندرعباس در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

در تالارفرآورده های نفتی، وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز نیز امروز با تقاضایی بیشتراز عرضه روبه رو شد، به طوری که عرضه ۷ هزارتنی آن با تقاضای ۷ هزار و ۳۵۰ تنی معامله گران روبه رو شد. قیمت پایه این کالا ۶۷۴ تومان بود و معامله گران میانگین قیمت ۶۷۵ تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس هم که به میزان ۱۲ هزارتن در امروز عرضه شده بود، نصف عرضه تقاضا داشت و با قیمت پایه ۷۰۸ تومان توسط معامله گران خریداری شد. به گفته کارشناسان با توجه به شروع فصل سرما، تقاضا برای خرید وکیوم باتوم افزایش یافته است.

به گفته سیدجلالی، مدیرعامل شرکت نگین گام پارس معتقد است؛ حجم عرضه های شرکت پالایش نفت تبریز کاهش یافته است، به طوری که پیش تر عرضه وکیوم باتوم هر هفته تا ۲۰ هزارتن نیز می رسید، اما در حال حاضر عرضه ها به ۷ هزارتن تقلیل یافته است و از این رو حجم تقاضا برای این کالا افزایش یافته است.

به این ترتیب در تالار فرآورده های نفتی امروز ۷۳۴۴ تن انواع مواد شیمیایی، ۴۹۹ تن انواع مواد پلیمری، ۲ هزار تن لوب کات سبک و ۲۰۰ تن گوگرد مورد معامله قرار گرفت.

شایان ذکر است، در این روز و در تالار صادراتی، ۹۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت صنعت قیر هرمزگان، ۲۵۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت قیصر جنوب کنگ به همراه ۵۰۰ تن عایق رطوبتی شرکت پیروز بام گلبهار به فروش رسید. براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، ۲۵ هزار و ۱۹۳ تن انواع کالا به ارزش حدود ۱۸۰ میلیارد ریال در بورس کالای ایران معامله شد.
ارسال نظر