کد خبر : 32856

بهره برداری از ۹ طرح در پالایشگاه بندرعباس

پتروتحلیل- مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از بهره برداری ۹ طرح به ارزش ۷۴ میلیارد ریال در پالایشگاه بندرعباس و در تاریخ ۲۲ بهمن ماه خبرداد.

هاشم نامور در گفتگو با خبرنگار «پتروتحلیل» افزود: نصب سامانه اندازه گیری وکیوم باتوم بر روی خوراک ارسالی به شرکت نفت پاسارگاد، احداث خطوط محصولات ویژه (وکیوم باتوم و وکیوم سلابس) برای افزایش ظرفیت انتقال محصولات به بازوهای بارگیری، احداث جایگاه بارگیری محصولات نفتای سبک و سنگین از مهمترین طرح های شرکت پالایش نفت بندرعباس است.

وی همچنین اظهارداشت: احداث دو دستگاه سردخانه زیر صفر و بالای صفر، احداث خط لوله آتش نشانی ضد آتش در اسکله نفتی فولاد، مقاوم سازی زیرساخت ها و خطوط لوله واحد آب، برق و بخار در مقابل زلزله، احداث ساختمان و تاسیسات و ساماندهی دروازه شمالی پالایشگاه، تعویض سوئیچ گیرهای۲۰ کیلو وات مراکز برق شهرک مروارید از دیگر طرح های این شرکت است که همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: برای اجرای این طرح ها ۷۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر طرح های مهم پالایشگاه بندرعباس که تا پایان سال به اتمام می رسد، افزود: طراحی،خرید، نصب و راه اندازی سامانه آنلاین پایش آلایندگی برای پنج دستگاه دودکش در پالایشگاه، بررسی، عیب یابی و بازسازی یازده نازل مرحله ۱ و ۲ توربین های گازی، تعویض آندهای سیستم حفاظت کاتدی تجهیزات و مخازن پالایشگاه از جمله این طرح هاست.

نامور تصریح کرد: شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی است که به دلیل موقعیت مکانی، از ویژگی هایی همچون استفاده از آب دریا به منظور خنک کردن و تهیه آب شیرین و استفاده از اسکله اختصاصی برای دریافت نفت خام برخوردار است.

وی یادآورشد:پالایشگاه بندرعباس بزرگترین واحد تصفیه بنزین با روش احیای کاتالیست، بزرگترین واحد کاهش گرانروی،بزرگترین واحد هیدروکراکر از نظر خوراک و توان بالاترین درصد تبدیل خوراک به بنزین موتور را دارد

ارسال نظر