کد خبر : 32574

صف خرید «شاوان»

صف خرید «شاوان»

پتروتحلیل- در پایان معاملات نخستین روز کاری بهمن ماه ۱۳۹۴ شاخص کل بورس با افزایش ۳۹۷ واحدی به رقم ۶۶ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس ۸ واحد رشد کرد و ۷۲۷ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در معاملات امروز شاهد افزایش تقاضای خرید در اکثر صنایع بازار بودیم به طوری با وجود کاهش قیمت جهانی نفت و جو منفی حاکم بر شرکت های پالایشی، سهام این شرکت ها نیز مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت.

بر این اساس، پالایش نفت تهران با معامله ۹ میلیون سهم ۴٫۹ درصد رشد کرد و بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار فرابورس بر جا گذاشت. "شاوان" با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر راه اندازی واحد HDS در دو ماهه آخر سال، اعلام کرد نفت گاز تولیدی شرکت بر اساس یورو۴ تولید خواهد شد و با توجه به ارزش افزوده بالاتر بخشی از زیان این پالایشی تعدیل می شود.

بر اساس این گزارش پالایش نفت لاوان امروز را با صف خرید پایدار همراه شد و ۵ درصد رشد کرد. همچنین نمادهای شبندر، شراز و شپنا نیز در محدوده مثبت معامله شدند. گفتنی است نماد "شبندر" در پایان معاملات امروز جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.

شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت نیز با معامله ۱۰ میلیون سهم ۳ درصد رشد کرد. اما سهام شرکت های گروه محصولات شیمیایی باز هم با بی اقبالی سرمایه گذاران مواجه شدند و معاملات کم رمق و منفی را به نمایش گذاشتند.

ارسال نظر