کد خبر : 30174

پتروشیمی لردگان به ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه نیاز دارد

مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور اجرایی، برنامه‎ریزی و سرمایه‌گذاری از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پتروشیمی لردگان خبر داد.

ملک‎محمد قربان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا منظقه چهارمحال و بختیاری، اظهارکرد: پتروشیمی لردگان به ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه نیاز دارد که خوشبختانه در حال جذب منابع مالی است.

قربا‌ن‌پور پتروشیمی لردگان را از پروژه‌های اشتغال زا در استان دانست و تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از مردم استان را فراهم خواهد کرد.

به گفته وی، با عملیاتی شدن این طرح زمینه اشتغال غیر مستقیم حدود شش‌هزار نفر نیز فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات این مجتمع اوره و آمونیاک بوده و ظرفیت تولید سالانه آن یک هزار و ۷۳ هزار تن اوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک است که بخش عمده­ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اوره در داخل مجتمع مصرف شده و ۷۴ هزار تن به­صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

قربان‌پور با بیان اینکه عمده­ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است، افزود: آمونیاک را می­توان هم به­صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به­کار برد و هم در تولید مواد مانند نیترات آمونیوم، سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات و اوره و دیگر کودهای شیمیایی از آن استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، مجتمع پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد (در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر لردگان) در حال ساخت است؛ این مجتمع به­دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و گازی (نزدیکی به سه­خط لوله گاز کشوری) و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

ارسال نظر