کد خبر : 30162

تعادل عرضه و تقاضای سهام پالایشی

تعادل عرضه و تقاضای سهام پالایشی

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز شاخص کل با افزایش ۲۷۲ واحدی به رقم ۶۳ هزار و ۷۳ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس با رشد ۵ واحدی ۷۲۶ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، معاملات امروز بازار سهام با تقاضای خرید سهامداران حقیقی در اکثر نمادهای پالایشی آغاز شد اما در نیمه راه با عرضه های سهامداران حقوقی و حقیقی های نوسان گیر صف های خرید متعادل شد و در دقایقی از معاملات سهام شرکت های نفت بندرعباس و نفت اصفهان در محدوده منفی معامله شدند.

اما در مجموع ارزش سهام شرکت های نفت تهران، نفت لاوان و نفت شیراز بیش از ۴ درصد رشد را تجربه کردند. در گروه محصولات شیمیایی شرکت نفت و گاز پارسیان ۱۰۴ واحد و پتروشیمی جم ۶۱ واحد شاخص کل را افزایش دادند و نفت و گاز پارسیان با صف خرید بازار امروز را پشت سرگذاشت.

در میان شرکت های پتروشیمی، "آبادان" صف خرید پایداری داشت و در پایان با رشد ۵ درصدی همراه شد. نمادهای معاملاتی خارک، شفن، شاراک و تاپیکو در محدوده مثبت معامله شدند. از سویی دیگر نمادهای مارون، خراسان، وپترو، زاگرس و پترول در دقایق پایانی در محدوده منفی معامله شدند.

امروز نیز مجوز افزایش سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد و این شرکت در روز چهارشنبه هفته جاری در مجمع فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۱ درصدی جهت جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و اصلاح ساختار مالی تصمیم گیری می کند.

ارسال نظر