کد خبر : 29797

بازگشایی اولین نماد پالایشی

boorsoragh3

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز بورس تهران در حالی شاخص کل ۷۰ واحد کاهش را تجربه کرد و به عدد ۶۵ هزار و ۹۰۳ رسید که بازگشایی نماد معاملاتی "شپنا" ۴۳ واحد بر دماسنج بورس تاثیر مثبت داشت و از ریزش بیشتر آن جلوگیری کرد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با یک واحد افزایش در رقم ۷۷۴ تثبیت شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در طی معاملات روز جاری شرکت پالایش نفت اصفهان پس از برگزاری دو مجمع عمومی و فوق العاده و تقسیم سود ۵۸ تومانی و افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی و ارائه عملکرد سه ماهه بازگشایی شد و با معامله ۲۷ میلیون سهم با رشد ۳٫۵ درصدی در قیمت ۲٫۷۸۹ ریال به کار خود پایان داد.

گفتنی است که بازگشایی نماد معاملاتی شرکت های پالایشی منوط به ارائه اطلاعات عملکرد ۳ ماهه این شرکت ها به سازمان بورس می باشد. از سویی دیگر هیات مدیره شرکت پتروشیمی خلیج فارس افزایش سرمایه ۱۰۱ درصدی این شرکت از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده و بهبود ساختار مالی به منظور جلوگیری از خروج وجه نقد به منظور سرمایه گذاری در طرح کود شیمیایی اوره هرمز را به تصویب رساند.

بر اساس این گزارش، در صورت تایید سازمان بورس با افزایش سرمایه مذکور سرمایه این شرکت به ۵ هزار میلیارد تومان می رسد. همچنین شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال سهامداران شرکت را در تاریخ ۳۱ مرداد به مجمع عمومی سالانه فراخواند. در طی معاملات امروز ۶٫۵ میلیون سهم در نماد "مبین" از سوی حقوقی کد به کد شد.

ارسال نظر