کد خبر : 30148

قیمت های پلی اتیلن و پلی پروپیلن در عربستان

قیمت های پلی اتیلن و پلی پروپیلن در عربستان

پتروتحلیل- قیمت های پلی اتیلن و پلی پروپیلن در بازار داخلی عربستان توسط یکی دیگر از تولیدکنندگان اعلام شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در پی اعلام قیمت های ماه اکتبر برای بازار داخلی از طرف یکی از تولیدکنندگان عربستان سعودی در هفته گذشته، یک تولیدکنندۀ دیگرِ سعودی نیز قیمت های خود برای این ماه را اعلام کرد. قیمت های پیشنهادی این تولیدکننده برای پلی اتیلن و پلی پروپیلن کاهش یافته است اما در مقایسه با شرکتی که قیمت های خود را پیش از آن ها اعلام کرده اند از میزان رقابت پذیریِ بیشتری برخوردار است.

قیمت های پیشنهادی این تولیدکننده به صورت FD به این شرح بوده است: ۳۹۶۲ ریال(۱) در هر تن (۱۰۵۶ دلار در هر تن) برای پلی پروپیلن گرید رافیا؛ ۴۱۱۶ ریال در هر تن (۱۰۹۸ دلار در هر تن) برای پلی پروپیلن تزریقی وPPBC (پی پی بی سی)(۲) تزریقی؛ ۴۵۳۷ ریال در هر تن (۱۲۱۰ دلار در هر تن) برای فیلمِ پلی اتیلن خطی سبک گرید c4؛ ۴۳۸۶ ریال در هر تن (۱۱۷۰ دلار در هر تن) برای پلی اتیلن سنگین گرید تزریقی؛ ۴۵۰۲ ریال در هر تن (۱۲۰۰ دلار در هر تن) برای پلی اتیلن سنگین قالب بادی و ۴۴۶۳ ریال در هر تن (۱۱۹۰ دلار در هر تن) برای فیلم پلی اتیلن سنگین.

در همین حال قیمت های جدید این تولیدکننده سقوط ۲۶۶ ریالی در هر تن (۷۱ دلاری) برای پلی پروپلین و کاهش ۱۵۰ ریالی در هر تن (۴۰ دلاری) را برای محصولات پلی اتیلن سنگین نشان می دهد. این تولیدکننده به نسبت ماه قبل قیمت های پیشنهادی خود برای فیلم پلی اتیلن خطی سبک را ۳۸ ریال (۱۰ دلار) در هر تن کاهش داده است.

یکی از معامله کنندگانی که با این قیمت ها خرید خود را صورت داده است می گوید که پس از عید قربان تقاضا هرچند با شیب کند شروع به بالا رفتن کرد. او باور دارد که اگر خریداران پیشنهادهای قطعی بدهند ممکن است قراردادها با قیمت های پایین تری نیز منعقد شوند.

(۱) ریال عربستان سعودی: SAR

(۲) هم بسپار دسته ایِ پلی پروپیلن

ارسال نظر