کد خبر : 22552

چالش بازار پلی اتیلن در آینده چیست؟

2-image2

پتروتحلیل- اندرو رینولدز، مدیر تحقیقات AMI در کنفرانس پتروشیمی در استانبول ترکیه گفت: پلی الفین ها و پلی استایرن ها در بازارهای جهانی با تحولات در طول سال ها روبه رو شده اند و در حال حاضر نیز وضعیت فعلی آنها بر عرضه و تقاضا متمرکز شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، وی در خصوص تحلیل و آینده پلی اتیلن گفت: پلی اتیلن بزرگترین پلیمر از نظر حجم تقاضا است و پیچیدگی بازار پلی اتیلن در پنجاه سال گذشته به طور قابل توجهی به رشد بازار کمک کرده است.

رینولدز در ادامه تاکید کرد: بازار پلی اتیلن عمدتا توسط تحولات در بخش بسته بندی توسط فیلم ها هدایت می شود، به طوری که ۷۰ درصد عرضه در این بخش مربوط به بسته بندی فیلم ها است. با این حال وی پیش بینی کرد که با توجه به نگرانی های زیست محیطی در بخش بسته بندی و برنامه ها در این خصوص، در آینده بازار پلی اتیلن با چالش و فشار روبه ر و خواهد شد.

به گفته وی، بازار پلی اتیلن در سطح جهان به طور متوسط ۵٫۴ درصد در سال به خاطر همه کاره بودن آن و نوآوری های مستمر رشد می کند.

رینولدز اشاره کرد که افزایش استاندارهای زندگی منجر به تامین پلی پروپیلن های جهانی شده است که عمدتا در تولید کالاهای مصرفی کاربرد دارند.

او رشد متوسط سالانه ۶ درصد را برای پلی پروپیلن ها در آینده پیش بینی کرد. او فکر می کند که قیمت پلی پروپیلن در حال حاضر کمتر از نوسانات نفت خام تاثیر می پذیرد و بیشتر تحت تاثیر تولید زغال سنگ به الفین و گازهای غیرمتعارف برای تبدیل به مواد خام قرار دارد.

رینولدز بازار پلی استایرن را نیز به عنوان یک بازار کوچک تر و بالغ تر در مقایسه با پلی اتیلن و پلی پروپیلن تعریف کرد که چین در شرایط تقاضای آن به سر می برد. وی پیش بینی کرد که بازارهای جهانی پلی استایرن به احتمال زیاد با رشد متوسط ۲ درصدی در چند سال آینده روبه رو شود.

ارسال نظر