کد خبر : 23650

پیش بینی افزایش تقاضا در بازار پلی اتیلن

polyetilen3

پتروتحلیل-پیش بینی می شودتقاضا بعد از تعطیلات از طرف معامله کنندگان بازار پلی اتیلن افزایش یابد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در هفته قبل قیمت های پلی اتیلن در چین تا حد زیادی بدون تغییر بود، اگرچه با توجه به پیش بینی برخی از معامله کنندگان مبنی بر بهبود وضعیت تقاضا و روند افزایشی قیمت ها پس از تعطیلات یک هفته ای که آغاز شده است، معاملات با قیمت های بازۀ پایینیِ محدودۀ قیمتی این محصول کمتر شد.

یکی از معامله کنندگان گزارش داد که برای فیلم پلی اتیلن با چگالی زیاد و فیلم پلی اتیلن با چگالی کم از تایلند به صورت CFR پیشنهادی با قیمت ۱۱۸۰ دلار در هر تن دریافت کرده و همچنین می گوید: «ما پیش بینی می کنیم بعد از تعطیلات ملی با تعطیلی از قبل اعلام شدۀ برخی کارخانه ها در این منطقه و همچنین در خاورمیانه میزان تقاضا بهبود بیابد.»

یکی از فروشندگان که فیلم پلی اتیلن با چگالی زیاد از عربستان سعودی به صورت FCA را ۱۱۴۰ دلار در هر تن پیشنهاد کرده می گوید: «تقاضا قبل از تعطیلات علائمی از بهبود را نشان داد و ما معتقدیم که تمایل به خرید بعد از تعطیلات نیز در وضعیت خوبی باقی بماند.

به سبب اینکه اخیراً تعدادی از کارخانه های تولید پلی اتیلن خطی با چگالی کم که با ذغال سنگ کار می کنند در چین شروع به فعالیت کرده اند قیمت های پلی اتیلن با چگالی زیاد نسبت به پلی اتیلن خطی با چگالی کم رقم بالاتری دارند.»

معامله کنندۀ دیگری اضافه می کند: «تقاضا در چین پایین تر از میزانی باقی می ماند که ما پیش بینی کردیم اما معتقدیم که محدود بودن عرضه احتمال صادرات مجدد پلی اتیلن به آسیای جنوبی را فراهم می آورد و از این رو قیمت ها ثابت خواهند ماند».

طبق گزارشات قیمت های پیشنهادی از طرف تولیدکنندگان پلی اتیلن در بازار چین به صورت CFR به این شرح است: ۱۱۷۰ تا ۱۲۴۰ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن با چگالی کم، ۱۱۱۵ تا ۱۱۸۰ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن خطی با چگالی کم و ۱۱۵۰ تا ۱۲۱۰ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن با چگالی زیاد. به سبب

پایین آمدن قیمت های پلی اتیلن خطی با چگالی کم در بازار معاملات آتی در بورس کالای دالیان، در بازار داخلی چین قیمت های زیرشاخه های پلی اتیلن ثابت بوده و کمی کاهش یافتند.

اکثر معامله کنندگان پیش بینی می کنند بعد از تعطیلات تقاضا بیشتر شود که انتظار می رود این امر موجب افزایش قیمت ها و محدود شدن عرضه و بالا رفتن قیمت اتیلن در بازار نقدی شود.

ارسال نظر